Це – дванадцятий з початку року (і вісімдесят дев'ятий загалом) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому. З моменту написання попередньої розсилки минуло майже два тижні, тож нам є про що розповісти. Зокрема:
- повідомимо, що Держпродспоживслужба контролюватиме виконання закону про мову;
- зауважимо, що контролюючі органи будуть перевіряти по-новому;
- розкажемо, що суд підтвердив донарахування ДПС 50,2 млн грн за нереальність операцій;
- дізнаємося, що чекає на роботодавця за ненадання інспектору з праці документів на перевірку;
- підкреслимо, що письмові попередження про перевірки скасують.
Гарного вам читання!
***
Держпродспоживслужба контролюватиме виконання закону про мову
Держпродспоживслужба разом із уповноваженим зі захисту державної мови спільно контролюватимуть виконання положень Закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Меморандум про це підписали голова Держпродспоживслужби Владислава Магалецька та уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь.
Сторони домовилися про співпрацю, яка передбачає:
- запобігання порушенню гарантованих громадянам України Конституцією та законами України прав і свобод, зокрема, в частині отримання інформації та послуг державною мовою, усунення перешкод та обмежень у користуванні державною мовою;
- проведення спільних заходів щодо застосування державної мови;
- моніторинг реалізації державної політики у сфері забезпечення прав громадян на отримання інформації та послуг державною мовою.
Контролюючі органи будуть перевіряти по-новому
28 липня на черговому засіданні Уряд схвалив декілька законопроєктів, покликаних перезавантажити систему перевірок бізнесу та створити сприятливий бізнес-клімат в Україні. Їх вже зареєстровано в ВРУ. Про це ми зазначали тут.
Зокрема, одним зі законопроєктів пропонується:
- запровадити добровільне страхування цивільної відповідальності діяльності підприємців;
- запровадити аудит діяльності компаній, як окремого функціоналу, що дозволяє підприємствам запобігти порушенню вимог законодавства;
- створити інститут громадських Рад з питань державного нагляду при органах контролю, що дозволить підвищити об’єктивність та публічність розгляду скарг підприємців;
- цифровізувати процеси державного контролю;
- посилити відповідальність посадових осіб органів державного нагляду;
- удосконалити процедури зупинення діяльності суб’єктів господарювання;
- визначити в Кодексі адміністративного судочинства процедури скороченого провадження у справах за зверненнями органів державного нагляду до суду щодо недопущення до перевірки, зупинення діяльності підприємців для усунення порушень, які несуть загрозу життю та здоров’ю людей.
Письмові попередження про перевірки скасують
Ухваленим Урядом законопроєктом виключено обов’язок органу контролю письмово повідомляти суб’єкта господарювання про планову перевірку. Натомість органи контролю зобов’язані оприлюднювати плани перевірок на поточний плановий рік на власних офіційних сайтах, а також в Інтегрованій автоматизованій системі державного нагляду (контролю). Більше того, в Інтегрованій системі розміщується план комплексних заходів контролю.
Відтак, суб’єкти господарювання вже у грудні поточного року можуть побачити всі заплановані щодо себе перевірки на весь наступний рік та не залежати в частині обізнаності про майбутні планові перевірки від результатів роботи пошти.
Крім того, в межах удосконалення роботи Інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду (контролю) планується впровадження функціоналу автоматичного сповіщення суб’єктів господарювання про планові перевірки через електронний кабінет.
Такі заходи роблять державний нагляд (контроль) більш прозорим та зручним за рахунок цифровізації процесів.
Суд підтвердив донарахування ДПС 50,2 млн грн за нереальність операцій
Шостий апеляційний адміністративний суд підтвердив правомірність винесеного ГУ ДПС у м. Києві податкового повідомлення-рішення на суму 50,2 млн гривень.
Колегія суддів взяла до уваги, що для підтвердження виконання умов однотипних договорів, укладених між ТОВ «Еко Лідер» та його контрагентами, платником податків не надано до суду документів, наявність яких визначена обов’язковою відповідними договорами, а саме: посвідчення (сертифікати) якості на товар, ТТН, договори зберігання.
Крім цього, судом апеляційної інстанції враховано те, що платником податків під час перевірки не надано витребувані контролюючим органом документи на підтвердження руху товару, в тому числі й після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом, про що останнім складено відповідний акт. Відтак, ГУ ДПС у м. Києві зроблено правильний висновок про відсутність таких документів у ТОВ «Еко Лідер».
Не надали інспектору з праці документи на перевірку: яким буде штраф?
У справах №200/11885/18-а та №804/1671/17 Верховний Суд вважає, що Держпраці як уповноважений орган держави на здійснення заходу контролю має право на самостійне визначення переліку та обсягу документів, необхідних йому для реалізації наявних повноважень, витребувані документи мають містити інформацію/відомості з питань, які є предметом інспекційного відвідування.
Через ненадання позивачем витребуваних документів Держпраці не реалізувала наявне в нього повноваження, що є створенням перешкод у проведенні перевірки.
При цьому в поточній ситуації ВС вирішив, що оскільки Держпраці склала акт про недопущення саме у зв’язку з ненаданням документів, то і постанова про застосування штрафу Держпраці склала саме за недопущення до перевірки. Незважаючи на розходження у формулюваннях, скасовувати штраф немає підстав.
Про це ми докладно вказували у своєму коментарі до згаданого вище судового рішення.
***
Наразі це все.
Більше новин на тему перевірок ви знайдете тут, а консультацій – тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»