• Посилання скопійовано

«Контролюючі органи і перевірки» №02(156) | 04.02.2025 р.

Сто п'ятдесят шостий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому

«Контролюючі органи і перевірки» №02(156) | 04.02.2025 р.
Це – другий з початку року (сто пʼятдесят шостий загалом та сорок шостий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому. З моменту написання попередньої розсилки минуло три тижні, тож нам є про що розповісти. Зокрема:
  • розкажемо, що ПФУ оновить порядок розгляду скарг на рішення про накладення штрафу та нарахування пені;
  • дізнаємося, за яких умов Держпраці може провести позапланову перевірку;
  • розповімо, що Мінфін підкоригував Порядок направлення податкових вимог платникам податків;
  • зазначимо, що порядки проведення митними органами перевірок та їх оформлення зміняться;
  • зʼясуємо, хто та як проводить перевірку обґрунтованості видачі лікарняних.
Гарного вам читання!

ПФУ оновить порядок розгляду скарг на рішення про накладення штрафу та нарахування пені

Пенсійний фонд оприлюднив проєкт своєї постанови «Про внесення змін до постанови правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-2». А саме у новій редакції пропонується викласти Порядок розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу, нарахування пені та заяв страхувальників при узгодженні ними вимоги про сплату недоїмки із сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.
Тепер цей порядок матиме назву Порядок розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу та нарахування пені.

За яких умов Держпраці може провести позапланову перевірку?

Позапланові заходи державного нагляду (контролю) Держпраці здійснюються у період дії воєнного стану:
  • за зверненням фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності);
     
  • за дорученням прем’єр-міністра України про перевірку суб’єктів господарювання у відповідній сфері у зв’язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;
     
  • настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов’язано з діяльністю суб’єкта господарювання;
     
  • за зверненням посадових осіб органів місцевого самоврядування про порушення суб’єктом господарювання вимог законодавства;
     
  • за зверненням Київської міської військової адміністрації або обласної військової адміністрації;
     
  • у зв’язку з невиконанням суб’єктом господарювання приписів про усунення порушень вимог законодавства, виданих після 1 травня 2022 року;
     
  • звернення профспілок за дорученням працівника.

Мінфін підкоригував Порядок направлення податкових вимог платникам податків

Наказом від 13.01.2025 №7 Мінфін вніс зміни до Порядку направлення податковими органами податкових вимог. У Порядку враховано:
  • вимоги Закону №1089-ІХ та термін «інформаційно-телекомунікаційна система» замінено терміном «інформаційно-комунікаційна система», а абревіатуру «ІТС» відповідно замінено на «ІКС»;
     
  • вимоги Закону №2918-ІХ, згідно з яким актуалізовано назву Закону №2155-VIII.
Крім того, у Порядку №610 уточнено, що рішення про скасування податкової вимоги приймається відповідно до вимог статті 55 ПКУ. 

Порядки проведення митними органами перевірок та їх оформлення зміняться

24 січня Мінфін оприлюднив проєкт свого наказу  «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України» (завантажити). А саме – пропонується привести у відповідність до чинного законодавства:
  • Порядок проведення митними органами зустрічних звірок під час здійснення документальних виїзних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, затверджений наказом Мінфіну від 25.11.2015 №1088,
     
  • Порядок оформлення митними органами результатів документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, затверджений наказом Мінфіну від 10.12.2021 №658.
Планується, що цей проєкт наказу врегулює питання:
  • встановлення порядку оформлення митними органами результатів документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, включаючи форми актів, що складаються посадовими особами митних органів у разі невиконання обов’язків керівником підприємства, що перевірялося, або уповноваженою ним особою та у разі відсутності підприємства за місцезнаходженням;
     
  • умов допуску посадових осіб митних органів до проведення документальних перевірок та зустрічних звірок під час проведення документальних виїзних перевірок та підстав для початку їх проведення;
     
  • визначення строків для направлення актів (довідок) документальних перевірок платникам податків, направлення заперечень до них, їх розгляд тощо.

Хто та як проводить перевірку обґрунтованості видачі лікарняних?

У разі виникнення сумніву щодо правомірності видачі чи продовження листка непрацездатності страхувальник (роботодавець) може звернутись до органів ПФУ.
Звернення для ініціювання перевірки подають у письмовому вигляді.
Перевірки обґрунтованості видачі або продовження листків непрацездатності та документів, що є підставою для її формування, здійснюють уповноважені посадові особи територіального органу ПФУ та/або уповноважені лікарі, перелік яких затверджується правлінням ПФУ.
Крім звернення роботодавця, підставами для прийняття територіальним органом ПФУ рішення щодо проведення перевірки листків непрацездатності також є:
  • виявлення невідповідностей шляхом проведення ризик-орієнтованого моніторингу електронного реєстру листків непрацездатності з використанням автоматизованої інформаційно-аналітичної системи ПФУ;
     
  • повідомлення від Національної служби здоров’я України про виявлення невідповідностей та/або застережень до даних, що містяться в медвисновку за результатами здійснення заходів з верифікації даних в електронній системі охорони здоров’я;
     
  • звернення застрахованої особи щодо обґрунтованості виданого їй листка непрацездатності;
     
  • запити правоохоронних органів та рішення суду.

Наразі це все.
Більше новин на тему перевірок ви знайдете тут, а консультацій –  тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»