Це – третій з початку року (сто пʼятдесят сьомий загалом та сорок сьомий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена перевіркам різних органів влади та їхній діяльності в цілому. З моменту написання попередньої розсилки минуло три тижні, тож нам є про що розповісти. А саме:
- дамо відповіді на основні питання щодо проведення ДПС документальних планових перевірок у 2025 році;
- нагадаємо, які є критерії ризиковості та алгоритм дій для платника у разі віднесення його до переліку ризикових;
- розповімо, як ДПС вручає акт камеральної перевірки;
- повідомимо, що ДПС викриває бізнес на фіктивній фіскалізації;
- зауважимо, що критерії відбору платників до плану-графіка можуть змінитися.
Гарного вам читання!
Що треба знати про планові перевірки ДПС у 2025 році
ДПС у Чернігівській області
надала відповіді на основні питання щодо проведення ДПС документальних планових перевірок у 2025 році. А саме:
- Які особливості формування плану-графіка перевірок на 2025 рік?
- Які платники податків можуть бути включені до плану-графіка перевірок на 2025 рік?
- Як дізнатися про заплановані перевірки?
- На що треба звернути увагу платникам, щоб уникнути ризиків несплати до бюджету податків?
- Чи є якісь пом’якшення у застосуванні штрафних санкцій за результатами документальних перевірок під час воєнного стану?
Критерії відбору платників до плану-графіка буде змінено, – Кравченко
Голова ДПСУ Руслан Кравченко на зустрічі з представниками бізнес-асоціацій
зауважив, що після відновлення планових документальних перевірок, цілий вал таких перевірок прийшовся саме на реальний сектор – передусім на переробну промисловість, а також тих, хто її обслуговує (наприклад, логістичні компанії).
На думку бізнесу, якщо при відборі до планових перевірок до категорії тих, кого перевіряють, потрапляють передусім підприємства реального сектору, виробники, які легально здійснюють свою діяльність, сплачують податки та намагаються під час війни утримувати робочі місця та підтримувати Сили оборони, то є питання до самої системи відбору платників податків до перевірок.
Під час відповіді Руслан Кравченко та представники ДПС запевнили, що план-графік планових документальних перевірок буде переглянутий.
Як ДПС вручає акт камеральної перевірки?
Нагадаємо, що за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному
ст. 42 ПКУ.
Одеські податківці
наголосили, що документи щодо перевірки ДПС вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою платника рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків.
ДПС викриває бізнес на фіктивній фіскалізації
ДПС
виявила схему приховування доходів у мережі магазинів риболовного спорядження. Під час перевірок з’ясувалося, що підприємці використовували спеціальне програмне забезпечення для імітації фіскалізації та уникнення оподаткування, що призвело до фінансових порушень.
Перед початком перевірок інспектори ДПС здійснили контрольні закупівлі, під час яких за готівку придбали сертифікати. Продавці не використовували офіційні РРО та не надавали фіскальні касові чеки.
У закладах використовувалось спеціальне програмне забезпечення, яка імітувала роботу програмних РРО та друкувала фальшиві документи про покупку, що дозволяло приховувати реальний виторг.
При купівлі товарів за придбані раніше сертифікати фіскальні касові чеки знову не видавалися, а операції не фіксувалися в офіційній звітності.
Критерії ризиковості платника податку: відеоінструкція від ДПС
Для зручності та допомоги бізнесу ДПСУ
розробила відеоінструкцію «Критерії ризиковості платника податку». Відео, яке детально роз’яснює, які є критерії ризиковості та надає алгоритм дій для платника у разі віднесення його до переліку ризикових, опублікував на своїй сторінці у
Facebook голова ДПС Руслан Кравченко.
Крім того, за дорученням Кравченка у кожному регіоні вже організовують консультаційні центри, де платники зможуть отримати фахову підтримку у розблокуванні
податкових накладних та виключенні з переліку ризикових.
Наразі це все.
Більше новин на тему перевірок ви знайдете тут, а консультацій – тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»