• Посилання скопійовано

«Акцизи» №8(35) | 07.08.2020 р.

Тридцять п'ятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно акцизному податку

«Акцизи» №8(35) | 07.08.2020 р.

Це – вже тридцять п’ятий (і восьмий у 2020 році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно акцизному податку. Від минулої розсилки минув майже місяць і нам є про що розповісти.

 

Сьогодні ми:

  • розповімо про особливості обліку використання пального у діяльності підприємства;
  • визначимося з наслідками при нереєстрації акцизного складу;
  • зазначимо, що Урядом вдосконалено контроль обліку пального в СЕА РП;
  • наголосимо, що Мінфін доопрацював структуру Єдиного реєстру спиртових витратомірів-лічильників;
  • з’ясуємо, чи можна поповняти (коригувати) залишки пального або спирту етилового на пересувному акцизному складі.

Гарного вам читання!

***

 

Не зареєстрували акцизний склад: які наслідки при торгівлі пальним? 
Відповідно до п. 5 Порядку №408 платники акцизного податку – розпорядники акцизних складів зобов’язані зареєструвати усі акцизні склади в СЕА РП.

Один акцизний склад реєструється виключно одним розпорядником акцизного складу.

Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.

Без реєстрації акцизного складу забороняється здійснення реалізації пального на такому складі. Про це ми писали тут.

 

Урядом вдосконалено контроль обліку пального в СЕА РП
Постановою КМУ від 22.07.2020 р. №626 оновлено правила реєстрації:

  •  постійних представництв, які здійснюють реалізацію пального та/або спирту етилового платником акцизного податку;

  • в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (СЕА РП СЕ) акцизної накладної у разі зміни власника пального або спирту етилового, що знаходяться в транспортному засобі;

  • заявки на поповнення обсягів залишку пального з врахуванням повернутих платнику сум акцизного податку.

Крім того, зміни торкнулись оприлюднення інформації з реєстру платників зі зазначенням даних щодо уніфікованих номерів та адрес місцезнаходження акцизних складів.

Також передбачено можливість відображення в СЕА РП СЕ різниці обсягу пального між даними бухгалтерського обліку та даними Системи внаслідок коливання температур.

Про це ми писали тут, а докладніше аналізували зміни в окремій аналітиці.

 

Мінфін доопрацював структуру Єдиного реєстру спиртових витратомірів-лічильників
13 липня 2020 року Мінфін повторно оприлюднив проект свого наказу (завантажити), яким пропонує затвердити:

  • структуру Єдиного державного реєстру витратомірів- лічильників обсягу виробленого спирту етилового (завантажити);

  • форму довідки про витратоміри-лічильники обсягу виробленого спирту етилового та/або обсягу виробленої продукції (завантажити);

  • форму довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків спирту на акцизному складі виробника спирту та/або виробника окремих видів продукції (завантажити).

Зауважимо, що це вже третє оприлюднення цього проекту. Вперше його було опубліковано у травні 2019 року, а вдруге - у листопаді 2019 року.

 

Чи можна поповняти (коригувати) залишки пального або спирту етилового на пересувному акцизному складі?
Тернопільські податківці наголосили, що формою заявки не передбачена можливість поповнення (коригування) залишку пального або спирту етилового на пересувному акцизному складі.

Водночас на виконання вимог п. 29 підрозд. 5 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, формою заявки (код форми J(F) 0210902) передбачалось здійснення поповнення обсягу залишку пального на акцизному складі пересувному суб’єктами господарювання, які до 01 липня 2019 року не підпали під визначення платників податку відповідно до п. 212.1 ПКУ, а з 01 липня 2019 року зареєстровані платниками податку. Проте дата складання таких Заявок припадала на період з 29.12.2019 р. по 20.01.2020 р. включно.

Таким чином, поповнення (коригування) залишку пального або спирту етилового, крім випадків, визначених п. 29 підрозд. 5 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, можливе виключно на акцизному складі.

 

І наостанок – аналітика від редакції
Пальне та мастильні матеріали використовуються на кожному підприємстві, яке має автомобілі або іншу самохідну техніку. Пальне потрібно придбати, використати та списати. Про це читайте ось тут.

 

***

Наразі це все.
Більше новин на тему акцизного податку ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Акцизи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Акцизи»

  • «Акцизи» № 02 (72) | 14.03.2024 р.
    Сімдесят другий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно акцизному податку
    14.03.202426
  • «Акцизи» № 01 (71) | 31.01.2024 р.
    Сімдесят перший лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно акцизному податку
    31.01.202417
  • «Акцизи» № 11 (70) | 19.12.2023 р.
    Сімдесятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно акцизному податку
    19.12.202335
  • «Акцизи» № 10 (69) | 15.11.2023 р.
    Шістдесят дев'ятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно акцизному податку
    15.11.202325
  • «Акцизи» № 09 (68) | 11.10.2023 р.
    Шістдесят восьмий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно акцизному податку
    11.10.202380