• Посилання скопійовано

«Неприбуткові організації» №7(14) | 18.08.2018 р.

Чотирнадцятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам

«Неприбуткові організації» №7(14) | 18.08.2018 р.

Це – вже чотирнадцятий (і сьомий у 2018 році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам. З моменту написання попереднього листа минув цілий місяць, і нам є про що розповісти.

 

Цього разу ми:

  • з’ясуємо, куди подавати звіт неприбутківцям у разі зміни місцезнаходження;
  • розповімо, чи може громадське об’єднання бути засновником ТОВ;
  • проінформуємо, коли неприбуткові організації мають подавати звіт про податкові пільги;
  • визначимося, як поновити неприбутковій організації рішення про включення до Реєстру у разі його втрати;
  • зазначимо, якої форми неприбуткові організації мають складати фінзвітність та подавати її разом зі Звітом.
  • ...і наостанок – наведемо роз’яснення ДФС щодо правомірності ОСББ укладати договори на утримання будинку із орендарями нежитлових приміщень, а не з власниками.

Гарного вам читання!

***

Куди подавати звіт неприбутківцям у разі зміни місцезнаходження
На початку серпня податківці у підкатегорії 102.23 ресурсу «ЗІР» зазначили, що у разі зміни податкової адреси, пов’язаної зі зміною адміністративного району неприбутковою організацією, подання Звіту про використання доходів здійснюється за новим місцезнаходженням (основним місцем обліку).

 

Чи може громадське об’єднання бути засновником ТОВ
Відповідно до ч. 2 п. 2 ст. 21 Закону №4572 громадське об'єднання зі статусом юрособи має право здійснювати відповідно до закону підприємницьку діяльність, в т.ч. через створені юрособи (товариства, підприємства). Але за умови, якщо така діяльність відповідає меті (цілям) громадського об'єднання та сприяє її досягненню.

Внесення коштів неприбутковою організацією в статутний фонд юрособи не призводить до втрати статусу неприбутковості. Проте можливість бути засновником іншого підприємства має бути передбачена статутними документами. А всі доходи, отримані від участі у капіталі такого підприємства, мають використовуватися виключно на утримання та досягнення мети неприбуткової організації.

Про це ми розповідали у своїй консультації.

 

Коли неприбуткова організація подає Звіт про пільги?

Безпосередньо статус неприбутковості не є пільгою, адже згідно з п. 133.4 ПКУ неприбуткові організації не є платниками податку на прибуток. Доходи таких організацій використовуються виключно на фінансування потреб організацій, і це означає, що пільгами ці установи не користуються.

Але якщо неприбуткова організація є платником ПДВ і користується відповідними пільгами з ПДВ (здійснює звільнені від оподаткування операції або операції за зниженою ставкою), то вона має подавати звіт про пільги за такими операціями.

Про це читайте у нашій статті.

 

Неприбуткова організація втратила рішення про включення до Реєстру: як поновити його?
Податківці у підкатегорії 102.04 ресурсу «ЗІР» нагадали правила підготовки рішення про включення до Реєстру неприбуткових організацій. Згідно з п. 8 Порядку №440 податковим органом рішення про включення неприбуткової установи (організації) до Реєстру неприбуткових установ та організацій готується у паперовій формі у двох примірниках:

  • один – надається неприбутковій установі (організації);
  • другий – залишається в контролюючому органі.

Саме тому у разі втрати можна отримати тільки копію (дублікат) рішення про включення неприбуткової установи (організації) до Реєстру неприбуткових організацій. Цей документ видається податковим органом за основним місцем обліку організації на її звернення в письмовому вигляді.

 

Звертаємо увагу: перевірити свій поточний статус та наявність запису про себе неприбуткова організація в цьому Реєстрі може й онлайн, на сайті ДФС.

 

Наостанок – одна аналітика та одне роз’яснення від ДФС
У якому складі подавати фінзвітність неприбутковим організаціям до ДФС? Як часто подавати фінзвітність до ДФС? Як подати фінансову звітність до ДФСУ в електронному вигляді, якщо вона до Держстату не подається?

Про це все ми писали тут.

А думку ДФС щодо правомірності ОСББ укладати договори на утримання будинку із орендарями нежитлових приміщень, а не з власниками, читайте тут («Статтею 6 Закону №2866 встановлено, що об'єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках). Установчі збори об'єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку.

Відповідно до ст. 20 Закону №2866 частка співвласника у загальному обсязі внесків і платежів на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку встановлюється пропорційно до загальної площі квартири (квартир) та/або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності.

Таким чином, всі договори щодо внесків на утримання будинків та прибудинкових територій повинні укладатися лише з власниками квартир та нежитлових приміщень»).

 

***

Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Неприбуткові організації

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Неприбуткові організації»