• Посилання скопійовано

«Неприбуткові організації» №11(18) | 19.12.2018 р.

Вісімнадцятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам

«Неприбуткові організації» №11(18) | 19.12.2018 р.

Це – вже вісімнадцятий (і одинадцятий у 2018 році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам. З моменту написання попереднього листа минув місяць і нам є про що розповісти.

Цього разу:

  • зупинимося на умовах надання платних послуг ОСББ та ЖБК;
  • нагадаємо, яку фінзвітність мають подавати неприбуткові організації разом зі звітом;
  • визначимося, що буде неприбутковій організації за нецільове використання придбаних ОЗ;
  • з’ясуємо, як новостворений ЖБК може отримати статус неприбуткової організації;
  • нагадаємо, коли профспілки мають обов'язково звітувати.

Гарного вам читання!

***

 

ОСББ та ЖБК можуть надавати платні послуги
Чинним законодавством не заборонено надання ОСББ та ЖБК доступу на платній основі до інфраструктури багатоквартирного житлового будинку.

Але в ІПК від 09.11.2018 р. №4770/6/99-99-15-02-02-15/ІПК податківці вказали, що для ОСББ та ЖБК (в плані втрати статусу неприбутковості) важливим є не сам факт надання платних послуг чи продажу товарів (основних засобів), а безпосередньо те, на які цілі йдуть отримані доходи.

Такі доходи мають використовуватися виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізацію мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

 

Неприбуткова організація використовує ОЗ не за цільовим призначенням: які наслідки?
У підкатегорії 102.04 ресурсу «ЗІР» податківці нагадали, що неприбуткові організації повинні використовувати власні доходи (прибутки) виключно для фінансування видатків на своє утримання, а також для реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами. Це передбачено пп. 133.4.2 ПКУ.

На підставі цієї норми виходить, що придбані неприбутківцями ТМЦ або основні засоби мають використовуватися за цільовим призначенням. А от у разі нецільового використання активів така неприбуткова повинна розрахувати податкове зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 18%, виходячи із балансової вартості використаних за нецільовим призначенням активів. Відповідно у такому разі відбувається й втрата статусу неприбутковості.

 

Яку фінзвітність мають подавати неприбуткові організації разом зі звітом?
Одеські податківці роз’яснили, що неприбутковим організаціям (крім неприбуткових установ та організацій, які підпадають під критерії мікропідприємств, малих підприємств, бюджетних установ) слід подавати разом зі Звітом про використання доходів, Баланс, Звіт про фінансові результати, Звіт про рух грошових коштів, Звіт про власний капітал та Примітки до річних звітів (форми №1-5).

А от неприбуткові установи, організації, які підпадають під критерії мікропідприємств, малих підприємств, подають скорочену за показниками фінансову звітність (Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва, Спрощений фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва) у складі Балансу і Звіту про фінансові результати (форми №1-м, №2-м або №1-мс, №2-мс).

Суб’єкти державного сектора разом зі Звітом подають наступні форми фінансової звітності:  Баланс (форма №1-дс) та Звіт про фінансові результати (форма №2-дс), Звіт про рух грошових коштів (форма №3-дс), Звіт про власний капітал (форма №4-дс), Примітки до річної фінансової звітності (форма №5-дс).

 

Як новостворений ЖБК може отримати статус неприбуткової організації?
Новоствореному ЖБК слід діяти за загальними правилами подання заяв для отримання статусу неприбутковості, оскільки нормами чинного законодавства не встановлено для них окремих правил.

Тому з метою отримання статусу неприбуткової організації слід подати реєстраційну заяву за формою №1-РН державному реєстратору під час їх державної реєстрації або фіскальному органу за основним місцем обліку протягом 10 календарних днів з дня їх державної реєстрації. Про це ми розповідали тут.

 

Коли профспілки мають обов'язково звітувати?
Запорізькі податківці зупинилися на правилах звітування неприбутковими організаціями.

Так, за нормами ПКУ вони подають Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, утворені в порядку, визначеному законом, звітують у разі порушень п. 133.4 ПКУ) та річну фінансову звітність.

Тому професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок подають Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації лише у разі порушень вимог «неприбутковості», визначених п. 133.4 ПКУ.

 

Неприбуткові підсумки-2018: облік, податки, звітність

Неприбутковий звіт-2018: тонкощі подання та заповнення
Дізнайтесь з відеозапису семінару «Неприбуткові підсумки-2018» як правильно провести облік доходів і витрат за їх видами, все про ПДВ-зобов’язання, РРО-обов’язковість, касові операції, ЄСВ-звітність за новими правилами.

Окрім відеозапису, ви отримаєте ще й роздатковий матеріал і презентації лекторів Тетяни Мойсеєнко та Тимура Алієва, а також сертифікат учасника.

Зараз діють акційні ціни, скористайтесь найвигіднішою пропозицією!

***

 

Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Неприбуткові організації

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Неприбуткові організації»