• Посилання скопійовано

«Неприбуткові організації» 04(76) | 29.05.2025 р.

Сімдесят шостий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам

«Неприбуткові організації» 04(76) | 29.05.2025 р.
Це – вже сімдесят шостий (четвертий у 2025 році та двадцять шостий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно неприбутковим організаціям і установам. З моменту написання попереднього листа минуло більше ніж місяць, і нам є про що розповісти. А саме:
  • розкажемо, як має вестися діяльність благодійної організації;
  • визначимося, чи може посадова особа комунального підприємства отримати токен;
  • повідомимо, що отримувачі гуманітарної допомоги мають відзвітувати до 15 числа за звітним місяцем;
  • зазначимо, в які строки слід подавати Звіт про наявність та розподіл гуманітарної допомоги в інвалюті;
  • зупинимося на особливостях бронювання священнослужителів.
Гарного вам читання!
 

Діяльність благодійної організації: на що звернути увагу?

Благодійні організації можуть вести господарську діяльність, але без отримання прибутку. Всі доходи від здійснення діяльності мають спрямовуватися на благодійні програми та утримання організації.
Попри те, що благодійні організації звільнені від сплати податку на прибуток, залежно від особливостей діяльності вони є платниками інших податків і зборів.
Під час воєнного або надзвичайного стану дозволено:
  • використовувати кошти не лише на статутні цілі, а й на допомогу фізичних осіб та армії;
  • підтримувати військових, поліцію, рятувальників та їхні родини, навіть якщо цього немає у статуті;
  • виплачувати компенсації працівникам (до 25% адміністративних витрат).
Про це ми писали тут.

Чи може посадова особа комунального підприємства отримати токен?

Житомирські податківці зауважили, що законодавством не передбачено обмежень щодо використання посадовими особами комунальних підприємств виключно кваліфікованих електронних підписів та печатки.
Таким чином, посадова особа комунального підприємства може отримати електронний підпис на незахищеному носії, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, надаючи при цьому пакет реєстраційних документів як для юридичної особи.

Отримувачі гуманітарної допомоги мають своєчасно відзвітувати

Подання такої звітності є обов'язковим. Так, якщо звіт про задекларовану гуманітарну допомогу не подано протягом 90 календарних днів після митного оформлення, допомога вважається необлікованою або використаною не за призначенням. Так диктує  Порядок пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану
Не поданий своєчасно звіт до 15 числа кожного місяця, що настає за звітним, означатиме, що організація втратить статус отримувача гуманітарної допомоги, а отже не матиме можливості створювати в системі нові декларації – до моменту подання відповідних звітів.
Тому отримувачі гуманітарної допомоги мають перевірити в особистому кабінеті, чи є задекларовані вантажі без поданих звітів, і якщо такі є, – подати всі відсутні звіти. Про це повідомило Мінсоцполітики ось тут.

В які строки слід подавати Звіт про наявність та розподіл гуманітарної допомоги в інвалюті?

Правила подання звіту встановлені пунктом 7 Порядку використання гуманітарної допомоги у вигляді коштів в іноземній валюті з рахунків в іноземній валюті отримувачів гуманітарної допомоги, затвердженого постановою КМУ від 22.03.2000 №542.
За ним отримувач після повного використання гуманітарної допомоги у вигляді іноземної валюти зобов’язаний протягом п’яти робочих днів подати Мінсоцполітики та територіальному органові ДПС за своїм місцезнаходженням звіт про цільове використання гуманітарної допомоги у вигляді іноземної валюти.
Порядок подання звітів встановлюється Мінсоцполітики. Про це все читайте тут.

Особливості бронювання священнослужителів

З 28 грудня 2024 року релігійні організації визнано критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення. Тож священнослужителі можуть бути заброньовані та отримати відстрочку від мобілізації.
Зауважимо, що такі організації не вносять до Єдиного переліку органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій для бронювання військовозобов’язаних!
Це означає, що релігійним організаціям не потрібно дотримуватися критеріїв для визнання їх критично важливими, зокрема щодо відсутності заборгованості зі сплати податків до державного і місцевих бюджетів та ЄСВ або щодо розміру нарахованої середньої заробітної плати працівників.
Натомість вони визнаються релігійними організаціями лише в тому разі, якщо відповідатимуть критеріям, встановленим ДЕСС. Ця сама Державна служба має встановити і перелік релігійних організацій – і лише тим, хто внесений до цього переліку, буде дозволено бронювати своїх працівників.
Про особливості бронювання священнослужителів докладно читайте в нашій новині ось тут.

Наразі це все.
Більше новин щодо діяльності неприбуткових установ читайте тут, а консультацій – ось тут.

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит» 

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Неприбуткові організації

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Неприбуткові організації»