• Посилання скопійовано

«Бланки і звітність» №17(170) | 25.11.2025 р.

Сто сімдесятий лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно звітності та звітуванню

«Бланки і звітність» №17(170) | 25.11.2025 р.
Це – сімнадцятий з початку року (а загалом сто сімдесятий та сімдесят другий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно звітності та звітуванню. З часу написання попередньої розсилки минуло три тижні і нам є що розказати. А саме:
  • нагадаємо, що у разі зміни облікових даних у листопаді слід повідомити ТЦК до 5 грудня;
  • не забудьте також подати дані про автотранспорт до ТЦК до 20 грудня;
  • розкажемо, як підготуватись до переходу з 2027 року на NACE 2.1-UA (замість КВЕД);
  • поговоримо про обов’язкову сертифікацію бухгалтерів та податкових консультантів у 2026 році;
  • зауважимо, що номенклатуру справ бухгалтерії на 2026 рік слід було розробити до 15 листопада (але без штрафів за це!);
  • з’ясуємо, чи буде реалізовано у 2025 е-кабінет підприємства для військового обліку;
  • нагадаємо, що 8 грудня – граничний термін подання статзвітів №1-ПВ та №3-борг за листопад 2025 року.
Гарного вам читання!

Про зміну облікових даних (додаток 4) у листопаді слід повідомити ТЦК до 5 грудня включно

З метою ведення персонального військового обліку підприємства, установи та організації у п’ятиденний строк з дня проведення звіряння вносять до списків персонального військового обліку зміни облікових даних та надсилають щомісяця до 5 числа до відповідних ТЦК Повідомлення про зміну облікових даних (у разі наявності).
Якщо зміни були у листопаді, то подати повідомлення про зміну облікових даних потрібно до 5 грудня включно (п'ятниця).
Докладно про подання Повідомлення щодо зміни облікових даних (із усіма нюансами, зразками заповнення, інформацією про відповідальність і штрафи) – читайте ось тут.
А про те, яка відповідальність очікує на посадових осіб за неповідомлення ТЦК про прийняття або звільнення військовозобов’язаного працівника, – читайте за посиланням.

Не забудьте подати дані про автотранспорт до ТЦК до 20 грудня 2025 року - інакше штраф у 59 500 грн!

Двічі протягом цього року - до 20 червня та до 20 грудня - юрособи повинні обов’язково подавати Відомість про наявність у них транспортних засобів (повна назва «Відомість про наявність і технічний стан транспортних засобів і техніки, а також про громадян, які працюють на підприємстві, в установі та організації на таких транспортних засобах і техніці»).
20 грудня - це субота, тож граничним терміном подання до ТЦК даних про автотранспорт буде 19 грудня (пятниця).
Керівники підприємств, установ та організацій подають ТЦК інформацію про:
  • наявність транспортних засобів і техніки,
  • їх технічний стан,
  • а також про громадян, які працюють на підприємствах, в установах та організаціях на таких транспортних засобах і техніці. 

З 2027 року замість КВЕД — NACE 2.1-UA: як підготуватись до переходу?

З 1 січня 2027 року Україна переходить на новий класифікатор видів економічної діяльності. Це передбачено наказом від 28.10.2025 №191
Основний принцип NACE 2.1-UA полягає в об’єднанні підприємств, що виробляють подібні товари чи послуги або використовують подібні процеси для створення товарів чи послуг (тобто сировину, процес виробництва, методи чи технології), у класифікаційні угруповання, яким надається класифікаційний код.
Що це означає на практиці?
  • Ваші поточні КВЕДи можуть змінити номери;
  • Деякі види діяльності перекласифікують;
  • Треба буде оновити інформацію в реєстрі;
  • 2026 рік — перехідний: можна перевірити відповідність своїх кодів та отримати консультації у Держстаті.
Що робити зараз?
  • Зафіксувати свої поточні КВЕДи;
  • Протягом 2026 року відстежувати таблиці відповідності;
  • Підготуватися до зміни кодів з 1 січня 2027;
  • Отримати консультацію в Держстаті за потреби.
До кінця 2025 року Держстат оприлюднить таблицю відповідності між КВЕД:2010 і NACE 2.1-UA. Для більшості підприємств зміни відбудуться автоматично – без потреби у додаткових діях. Докладніше - у новині.

8 грудня – граничний термін подання статзвітів №1-ПВ та №3-борг за листопад

Звертаємо увагу, що згідно з календарем Держстату 8 грудня (понеділок) є граничним терміном для подання окремих статистичних звітів. Серед них:

Обовʼязкова сертифікація бухгалтерів, аудиторів та податкових консультантів: що вже ухвалено та чого чекати у 2026 році?

Нагадаємо, що 2 травня 2025 року набрав чинності Закон №4353, яким передбачено створення Єдиного реєстру кваліфікацій на підставі Класифікатора професій, Довідника кваліфікаційних характеристик професій та Реєстру кваліфікацій. Такий Реєстр буде створено у 2026 році. Більше про це ми розповідали тут.
У реєстрі буде зібрано все: професії, стандарти, кваліфікації, заявки на оновлення, кваліфікаційні центри, експерти.
29 жовтня Уряд затвердив Порядок створення, внесення змін та ведення Єдиного реєстру кваліфікацій – Класифікатора професій, який також набере чинності 2 травня 2026 р.
Тож після 2 травня 2026 р. може (!) початися введення обов’язкової сертифікації для окремих категорій бухгалтерів та консультантів. Станом на зараз оприлюднено 7 професійних стандартів для бухгалтерів і 3 для аудиторів. Більше про майбутні зміни читайте тут, а окремо про сертифікацію бухгалтерів – ось тут.

Номенклатура справ бухгалтерії на 2026 рік – що слід знати?

Кожний структурний підрозділ юрособи має мати номенклатуру справ. У попередній статті ми розповіли про те, що таке номенклатура справ і чому вона обов’язкова на кожному підприємстві.
Це стосується і бухгалтерії, адже у результаті діяльності цього підрозділу формується і зберігається первинка, облікові регістри, звітні й розрахункові матеріали, які слід належно упорядковувати.
Номенклатура справ бухгалтерії призначена для:
  • встановлення порядку формування паперових і електронних фінансових документів у справи;
  • визначення строків зберігання справ;
  • забезпечення обліку справ;
  • оперативного пошуку документів за їх видом і змістом.
Крім того, номенклатура справ бухгалтерії є основою для складання описів справ тривалого (понад 10 років) зберігання, а також для обліку справ тимчасового (до 10 років включно) зберігання. Докладніше читайте тут.

Е-кабінет підприємства для військового обліку: чи буде реалізовано сервіс у 2025 році?

За програмою Уряду, Міноборони до 31 грудня 2025 р. має забезпечити удосконалення правил бронювання військовозобов’язаних. Також до 31 грудня заплановано створення е-кабінету підприємства для ведення військового облікуТож чи буде це реалізовано?
У Дії відповіли,що якщо можливість запровадження Е-кабінету для військового обліку буде, то про це буде повідомлено на офіційних сторінках. Експертка з кадрових питань вважає, що такий сервіс буде реалізовано тільки після затвердження порядку й на базі сервісів Міноборони.

Більше новин на тему звітності ви знайдете тут, консультацій – ось тут, а бланки та податковий календар на грудень 2025 року – у спеціальному розділі нашого сайту blank.dtkt.ua

До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»  

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Тематичні розсилки/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»