Державна фіскальна служба України повідомила про розроблення проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Електронний кабінет платника».
Проект розроблено з метою реалізації платниками та контролюючими органами своїх прав та обов’язків, створення комфортних умов платникам, розвитку електронних сервісів на базі сучасних інформаційних технологій.
Проектом регуляторного акта визначається:
- перелік послуг, які розміщуються та/або надаються контролюючими органами через Електронний кабінет платника (далі - ЕКП);
- порядок ідентифікації і доступу платника до Електронного кабінету платника.
Як зазначено у проекті Положення, основною метою роботи ЕПК є надання можливості платникам взаємодіяти з контролюючими органами у режимі реального часу на безоплатній основі через мережу Інтернет.
ЕКП включає відкриту та приватну частини (особистий кабінет).
Вхід до відкритої частини здійснюється без ідентифікації особи.
Через відкриту частину платнику надаються:
- інформація з реєстрів ДФС, які є загальнодоступними,
- довідкова інформація (місцезнаходження, телефони контролюючих органів, тощо).
- можливість відправити електронне звернення, запит на отримання публічної інформації;
- реквізити рахунків для сплати податків, зборів, платежів, єдиного внеску;
- бланки податкової звітності;
- податковий календар;
- новини;
- інша інформація, яка відноситься до компетенції контролюючих органів та відповідно до законодавства є відкритою та підлягає оприлюдненню
Вхід до приватної частини (особистий кабінет) здійснюється з використанням ЕЦП відповідальних осіб платника (директора, бухгалтера, осіб, що мають право підпису), наданого будь-яким акредитованим центром сертифікації ключів. Після ідентифікації в приватній частині платнику надається:
- доступ до особистої інформації (індивідуальний податковий календар, реєстраційні та облікові дані, дані про об’єкти оподаткування, дані податкового обліку і реєстрів, дані інтегрованих карток, дані системи електронного адміністрування податку на додану вартість, перелік отриманих документів та поданої звітності, інша інформація);
- можливість записатися на особистий прийом, направити листи, звернення, клопотання, скарги, повідомлення до органів ДФС, заяви на реєстрацію платником окремих податків, інші документи, подання яких в електронному вигляді передбачено чинним законодавством;
- отримувати консультації та роз’яснення щодо застосування законодавства з питань податкової, митної політики та політики з питань адміністрування єдиного внеску;
- сформувати, переглянути та направити податкову, фінансову, статистичну звітність та звітність зі сплати єдиного внеску;
- сформувати та направити запит на отримання інформації;
- зареєструвати податкові накладні та/або розрахунок коригування в ЄРПН;
- сформувати та заповнити платіжні документи щодо сплати податків і зборів;
- провести звірку стану розрахунків з бюджетом;
- сплатити податки, збори, платежі, єдиний внесок (для фізичних осіб);
- отримати відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків (для фізичних осіб);
- підписатися на розсилку інформації від контролюючих органів;
- подати запити для підготовки в паперовій формі довідок, інших документів, які платник отримує під час особистого звернення до конролюючих органів;
- скористатися іншими електронними сервісами;
- отримати інші послуги, надання яких передбачено чинним законодавством в електронному вигляді та які пов’язані з реалізацією прав та обов’язків платника відповідно до вимог чинного законодавства з питань податкової, митної політики та політики з питань адміністрування єдиного внеску, з дотриманням вимог законодавства про захист персональних даних.
Зауваження та пропозиції до проекту постанови приймаються упродовж одного місяця з дати його оприлюднення (тобто до 18.08.2016 р.) на адресу розробника:
- поштову – 04655, МПС, м. Київ – 53, Львівська площа, 8, Державна фіскальна служба України;
- електронну – infozvit@sfs.gov.ua