Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області роз'яснюють, що електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до вимог ПКУ, законів України від 22.05.2003 №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг», зі змінами та доповненнями, та від 05.10.2017 №2155-VIII «Про електронні довірчі послуги», зі змінами та доповненнями, без укладення відповідного договору (абзац перший п. 42.6 ПКУ).
Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження (абзац другий п. 42.6 ПКУ).
Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється виключно у випадках, передбачених п. 42.6 ПКУ, зокрема отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про зміну керівника платника податків (абзац четвертий п. 42.6 ПКУ).
Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог Закону №851 та Закону №2155 (абзац третій п. 42.6 ПКУ).
Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, платник (автор) повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває платник (автор), шляхом надсилання повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 №557 (зі змінами) (далі – Порядок) (п. 3 розд. ІІІ Порядку).
Згідно з п. 4 розд. ІІІ Порядку до Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладаються кваліфіковані електронні підписи усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них – кваліфікований електронний підпис керівника і останньою – печатка (за наявності).
Відповідно до вимог Порядку у разі зміни керівника дія Повідомлення, яке було підписано попереднім керівником, припиняється. Тому незалежно від того, що право підпису залишено за працівниками, щодо яких інформацію було подано до контролюючого органу, за підписом нового керівника надсилається Повідомлення (за кодом форми J1391103) із зазначенням відповідальних осіб.