• Посилання скопійовано

Працівниця не пройшла чергову МСЕК: що з нормативом працевлаштування?

Чи враховуються у виконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю працівники, які протягом воєнного стану працюють з-за кордону та не пройшли медкомісію?

Працівниця не пройшла чергову МСЕК: що з нормативом працевлаштування?

Про особливості проходження комісій для підтвердження статусу особи з інвалідністю під час дії воєнного стану ми вже докладно розповіли в «ДК» №49/2023. Проте тоді ми це розглядали з погляду впливу на ставку ЄСВ для такої особи. А зараз розглянемо вплив відсутності довідки про проходження медкомісії на виконання роботодавцем нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю.

Отже, Постанова КМУ від 08.03.2022 №225 встановила спеціальні правила щодо тих фізосіб, яким уже було встановлено інвалідність і які потребують щорічного огляду.

Повторний огляд, строк якого припав на період дії воєнного стану на території України, переноситься на строк після припинення або скасування воєнного стану, але не пізніше шести місяців після його припинення або скасування за умови неможливості скерування осіб з інвалідністю та осіб, яким установлено ступінь втрати професійної працездатності (у відсотках), лікарсько-консультативною комісією на медико-соціальну експертизу відповідно до Положення про медико-соціальну експертизу, затвердженого постановою КМУ від 03.12.2009 №1317.

При цьому інвалідність і ступінь втрати професійної працездатності (у відсотках) продовжуються до останнього числа шостого місяця після припинення або скасування періоду дії воєнного стану, якщо раніше повторного огляду не провели.

Отже, для осіб, термін переогляду інвалідності яких припав на цей період і які не можуть пройти обстеження й оформити скерування на МСЕК, строк повторного огляду вважається продовженим на весь час дії воєнного стану та впродовж пів року після його припинення/скасування.

 

Чи треба отримувати нову довідку, чи її чинність теж продовжується?

Відповіді на це запитання в нормативних документах наразі немає. Нагадаємо, що правила складання довідки прописані в наказі МОЗ від 30.07.2012 №577, до якого під час воєнного стану зміни не вносили.

Але довідка складається під час оформлення виписки з акта огляду МСЕК. А огляди у разі автоматичного продовження не проводяться. Ось і очільник МОЗ у 2022 році наголошував, що «людям з інвалідністю (дітям у тому числі) під час дії воєнного стану не потрібно повторно проходити медико-соціальну експертизу, щоби продовжити довідку про інвалідність».

Це означає, що до кінця війни плюс ще пів року нову довідку можна буде не отримувати, дію старої довідки теж буде автоматично продовжено. Підтвердження цього знаходимо й ось у такому роз’ясненні від МОЗ:

«Що робити, якщо ви перебуваєте за кордоном під час дії воєнного стану й у вас завершився термін дії довідки про інвалідність?

У разі якщо такий термін завершився, його автоматично вважають продовженим на весь час дії воєнного стану на території України і впродовж 6 місяців після його припинення/скасування.

Так само продовжується термін дії відсотків втрати працездатності та індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю».

Отже, виходить, що якщо особа з інвалідністю перебуває за кордоном і працює дистанційно, то вона і досі (без проходження медкомісії) зберігає інвалідність. І роботодавець сміливо може враховувати її у норматив працевлаштування інвалідів (коли аналізує, чи виконує він цей норматив, чи ні).

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Автоматизація»

  • Е-кабінет доопрацьовано: що та для кого змінилося?
    Е-кабінет доопрацьовано в частині використання еталонних довідників при внесенні заявником відомостей про країну громадянства, країну за місцем реєстрації та реквізитів рахунків фізичних осіб – благодійників до е-заяв за формами F1308303 та F1308402
    Сьогодні 17:5028
  • Як оновити ЕЦП від ІДД ДПС: алгоритм дій
    Оновити ЕЦП можна самостійно всього за кілька хвилин через сервіс дистанційного (повторного) формування сертифікатів за е-запитом. Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають чинні сертифікати
    04.06.202556
  • Як виправити помилки в полях заголовної частини ПН?
    Помилки у полях верхньої лівої частини ПН виправляються РК: у полі «Дата складання» зазначається дата виявлення помилки; у заголовній частині – дані із заголовної частини ПН; у розділі Б – зі знаком «-» (виводяться в «0») відповідні показники усіх рядків ПН
    03.06.202556
  • Як скасувати кваліфікований сертифікат ключа: поради ДПС
    Для скасування кваліфікованого сертифіката користувачу необхідно подати до представництва КНЕДП ДПС заяву на зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа
    02.06.202561
  • З 1 червня Дія запустить мультишеринг документів: які наслідки для бізнесу?
    Банки, фінустанови та інші СГ зможуть отримувати весь пакет потрібних документів від клієнта. Без ксерокопій, файлів та помилок у паперах. Саме так з 1 червня працюватиме новий сервіс для бізнесу — мультишеринг документів у Дії
    30.05.2025502