• Посилання скопійовано

Що там зі стартом роботи е-ТТН: роз'яснює Мінінфраструктури

До 1 березня 2022 року буде завершено розробку системи е-ТТН – електронного реєстру е-ТТН, а вже з 1 квітня робота системи е-ТТН буде запущена у тестовому режимі

Що там зі стартом роботи е-ТТН: роз'яснює Мінінфраструктури

Міністерство інфраструктури повідомляє, що вже зовсім скоро, до 1 березня 2022 року, буде завершено розробку системи е-ТТН – електронного реєстру е-ТТН, а вже з 1 квітня робота системи е-ТТН буде запущена у тестовому режимі. За цей час учасники ринку вантажних перевезень зможуть долучитися до тестування системи е-ТТН, реєструвати та обмінюватися е-ТТН, супровідними документами та коригуючими актами як юридично значущими документами. Це дозволить бізнесу підготуватися до того, що 1 серпня 2022 року використання е-ТТН стане обов’язковим, а Міністерство інфраструктури матиме час, щоб визначити недоліки та внести корективи в систему.

Загалом робота над проєктом з впровадження електронного документообігу електронних товарно-транспортних накладних розпочалася ще у липні 2019 року, коли МІУ затвердило наказ №413 «Про внесення змін до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні». Даний наказ дає можливість використовувати ТТН в електронному вигляді. У ході роботи протягом наступних двох років було реалізовано вже дві фази пілотного проєкту, що передбачають обов'язковий перехід на використання електронних ТТН.

Сьогодні головне завдання е-ТТН – зробити систему, за допомогою якої всі учасники ринку вантажних перевезень (вантажовідправники, вантажоодержувачі та перевізники) зможуть швидко обмінюватися даними. Для цього Міністерством було створено центральну компоненту системи е-ТТН, в якій зберігатимуться всі необхідні дані для взаємодії між усіма провайдерами електронного документообігу (ЕДО).

За підрахунками МІУ, реалізація проєкту дозволить скоротити час на надсилання документів на 90%, а економія на друк та відправлення ТТН становитиме понад 500 млн гривень.

Для того, щоб почати створювати е-ТТН, представники бізнесу можуть обрати для співпраці будь-якого провайдера, що пройшов сертифікацію. Міністерство, у свою чергу, забезпечуватиме інтероперабельність системи: незалежно від того, з яким провайдером працюватиме вантажовідправник, вантажоодержувач, перевізник – дані е-ТТН будуть синхронізуватися через систему е-ТТН і стануть доступними для кожної зі сторін вантажоперевезення, навіть, якщо у кожної з них інший провайдер.

Нині МІУ працює над ціноутворенням використання е-ТТН і готове обговорювати його з ринком – як провайдерами, так і користувачами. Крім того, плату за використання е-ТТН буде запроваджено лише з 1 серпня. У тестовий період створення всіх ТТН у системі буде безоплатним.

Впровадження проєкту е-ТТН в Україні здійснюється за підтримки USAID/UK aid проєкту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS».

***

Читайте також:

***

Джерело: Міністерство інфраструктури

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Облік окремих операцій»

  • Форма ТТН: ключові особливості заповнення!
    Які основні функції ТТН? Що таке ТТН? Яка структура товарно-транспортної накладної та які особливості її заповнення? Відповіді на ці та інші запитання – у новині
    19.02.20253632
  • Внесено зміни до НП(С)БО 1 та НП(С)БО 25
    Зокрема, термін «національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку» приведено у відповідність до Закону про бухоблік та уточнено визначення собівартості реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) мікропідприємствами
    11.02.20253 546
  • Втратили первинку на території бойових дій під час ВС: що робити?
    Податківці підкреслили, що у разі втрати або неможливості вивезення первинки з територій, де ведуться бойові дії, платник податків має право подати до ДПС повідомлення про неможливість вивезення/втрату первинки
    06.02.2025137
  • Огляд судової практики щодо застосування ТТН
    У цій статті розглянемо актуальну судову практику, пов’язану із застосуванням товарно-транспортних накладних (ТТН). Наприклад, в одному з випадків, під час перевірки ДПС не визнала податковий кредит платника ПДВ, а отже, донарахувала ПДВ і штрафи
    03.02.2025622
  • Як заповнювати нову форму ТТН: детальна інструкція від Мінрозвитку
    Мінрозвитку наголосило, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, яка містить всі обов'язкові реквізити та затверджена у додатку 7 до Правил №363. Але текстовий опис полів нової форми можна не відображати у повному обсязі
    23.01.202513 60424