• Посилання скопійовано

Увага! З серпня 2022 року е-ТТН стануть обов'язковими

Початок тестової експлуатації системи е-ТТН заплановано на квітень 2022 року. А перехід на обов’язкове використання е-ТТН - на серпень 2022 року

Увага! З серпня 2022 року е-ТТН стануть обов'язковими

Раніше ми вже зазначали, що зараз застосування ТТН в електронній формі є добровільним. 

Вже сьогодні при формуванні е-ТТН можна відмовитися від паперових товарно-транспортних накладних на користь електронних, що дозволяє, зокрема:

  • миттєво погоджувати та підписувати з контрагентами документи на вантажоперевезення;
  • унеможливити втрату документів, як це буває з паперовими документами;
  • забезпечити прозорість бізнес-процесів.

 

Який порядок роботи з е-ТТН?

1. Відправник формує е-ТТН, накладає електронний підпис на е-ТТН та відправляє її перевізнику.

2. Перевізник (водій) підписує е-ТТН електронним підписом і за потреби одразу відправляє  її вантажоотримувачу.

3. Один екземпляр друкується (для пред’явлення в разі перевірки на дорозі!) і  теж підписується (вже звичайним «живим» підписом) відправником та перевізником.

4. Вантажоотримувач після отримання вантажу підписує електронним підписом отриману е-ТТН та відправляє перевізнику та обов’язково замовнику для сплати за послуги перевезення.

 

Початок впровадження е-ТТН

Мінінфраструктури проінформувало, що на сьогодні Порядок ведення та надання інформації з реєстру ТТН перебуває на стадії розробки.

Початок тестової експлуатації системи е-ТТН заплановано на квітень 2022 року. А перехід на обов’язкове використання е-ТТН - на серпень 2022 року.

 Мінінфраструктури також навело окремі нюанси складання ТТН. Далі наводимо їх. 

 

Нюанси формування ТТН

При перевезенні вантажу однієї компанії від відправника до отримувача (з пункту А в пункт Б) одним транспортним засобом  - ТТН формується та заповнюється відправником вантажу.

Вага вантажу, що вноситься в ТТН, не повинна перевищувати норми, встановлені у п. 22.5 Правил дорожнього руху.

При оформленні товарно-транспортної накладної вантажовідправник зазначає, зокрема, обов’язкові реквізити про транспортний засіб (марка, модель, тип, реєстраційний номер автомобіля, причепа/напівпричепа), його параметри зі зазначенням довжини, ширини, висоти, загальної ваги, у тому числі з вантажем, та маси брутто.

Збірний вантаж. При перевезенні вантажу двох і більше компаній відправник товару має затвердити масу вантажу та надати цю інформацію перевізнику, який формує та заповнює ТТН. Відповідальність за порушення встановлених вагових норм у такому випадку несе перевізник.

Сучасні транспортні засоби обладнані датчиками ваги. Перевізник в будь-який час може перевірити вагу ТЗ та вантажу.

Вантажовідправник несе відповідальність у разі внесення недостовірних даних (інформація про вантаж не відповідає фактично завантаженому).

У своєму повідомленні Мінінфраструктури наголосило, що форма ТТН потребує змін.

 

Як планують змінити ТТН?

У результаті численних зустрічей Мінінфраструктури, Укртрансбезпеки з членами Європейської Бізнес Асоціації, Американської торговельної палати та представниками бізнесу готуються зміни до законодавства. Зокрема, проєкт змін до ст. 48 Закону «Про автомобільний транспорт» з метою спрощення процедури оформлення ТТН вантажовідправником. Цим проєктом пропонується скасувати норму, яка зобов’язує вантажовідправника при оформленні ТТН зазначати такі обов’язкові реквізити: транспортний засіб (марка, модель, тип, реєстраційний номер автомобіля, причепа/напівпричепа), його параметри зі зазначенням довжини, ширини, висоти, загальної ваги, у тому числі з вантажем, та маси брутто.

Також за пропозиціями суб’єктів господарювання наразі ДП «ДерждорНДІ» здійснюється додаткове опрацювання питання визначення руйнівного впливу на автомобільні дороги загального користування саме понаднормового осьового навантаження транспортного засобу та його загальної маси (з рідкими та сипучими вантажами).

Нагадуємо, що всі проєкти актів, положення яких спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб’єктами господарювання, підлягають опублікуванню на офіційному вебсайті розробника проєкту регуляторного акта. 

***

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Автоматизація»