• Посилання скопійовано

Лічильник електроенергії на підприємстві: це ОЗ чи МНМА?

Товариство придбало лічильник електроенергії. Якщо ТОВ коригує фінрезультат, у бухобліку воно теж може (але не зобов’язане) взяти до уваги «податковий» вартісний критерій ОЗ/МНМА – це 20 000 грн без урахування ПДВ

Лічильник електроенергії на підприємстві: це ОЗ чи МНМА?

Облік лічильника залежатиме від його первісної вартості, за якою він належить до ОЗ або до МНМА.

З метою бухобліку ТОВ має самостійно визначити вартісну межу між основними засобами (ОЗ) та малоцінними необоротними матеріальними активами (МНМА) – п. 5.2 НП(С)БО 7.

Якщо ТОВ коригує фінрезультат, у бухобліку воно теж може (але не зобов’язане) взяти до уваги «податковий» вартісний критерій ОЗ/МНМА – це 20 000 грн без урахування ПДВ (див. пп. 14.1.138 ПКУ). На практиці це зручно для тих платників, які коригують фінрезультат і ведуть окремий облік ОЗ з метою оподаткування. Виключно з метою податкового обліку ОЗ використовується 20-тисячний критерій згідно з пп. 14.1.138 ПКУ. Приміром, ТОВ встановило вартісний критерій МНМА в розмірі 20 тис. грн без урахування ПДВ.

Надалі розглянемо бухоблік придбання лічильника вартістю 12 600 грн, у т. ч. ПДВ – 2 100 грн. Згідно з вартісним критерієм цей лічильник належить до МНМА.

МНМА можуть амортизуватися методами, передбаченими п. 27 НП(С)БО 7.

На практиці для амортизації МНМА найчастіше обирають один із двох методів (див. у таблиці):

  • у першому місяці використання об’єкта 50% його вартості, яка амортизується, та решта 50% цієї вартості, у місяці вилучення з активів (списання з балансу);
  • у першому місяці використання об’єкта в розмірі 100% його вартості, яка амортизується.

Таблиця

Бухоблік придбання електролічильника як МНМА (суми умовні)

Зміст господарської операції Д-т К-т Сума
Оплата постачальникові 371 311 12 600
Податковий кредит з ПДВ 6442 6441 2 100
Отримано зареєстровану ПН від постачальника 641/ПДВ 6442 2 100
Отримано лічильник 153 631 10 500
6441 631 2 100
Зарахована заборгованість за передоплатою 631 371 12 600
Лічильник встановлено та введено в експлуатацію 112 153 10 500
Амортизація за методом «100%
Нараховано амортизацію в розмірі 100% вартості лічильника у першому місяці його використання 23, 91, 92, 93, 94* 132 10 500
Списано лічильник після закінчення його експлуатації – в обліку відбувається тільки списання амортизації 132 112 10 500
Амортизація за методом «50% на 50%»
Нараховано амортизацію в розмірі 50% вартості лічильника у першому місяці його використання 23, 91, 92, 93, 94* 132 5 250
Списано лічильник після закінчення його експлуатації: нарахування 50% амортизації у місяці списання 23, 91, 92, 93, 94* 132 5 250
Списано лічильник після закінчення його експлуатації: списання всієї суми нарахованої амортизації 132 112 10 500
* Вибір рахунку залежить від того, у якому приміщенні і з якою метою встановлено лічильник: якщо в офісі, то рах. 92, якщо у виробничому приміщенні – то рах. 23 або 91 тощо.

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Облік окремих операцій»