• Посилання скопійовано

Що робити з первинкою у разі ліквідації підприємства?

У разі ліквідації підприємства документи за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів, що передували даті ліквідації, в установленому законодавством порядку передаються до архіву

Що робити з первинкою у разі ліквідації підприємства?

ДПС у Львівській області звертає увагу, що відповідно до п. 44.1 ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом визначених законодавством термінів, але не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням) з дня подання податкової звітності, для складання якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання – з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності та документів, пов’язаних з виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, – не менш як 1095 днів з дня завершення терміну їх дії) (п. 44.3 ПКУ). 

У разі ліквідації платника податків документи за період діяльності платника податків не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням), що передували даті ліквідації платника податків, в установленому законодавством порядку передаються до архіву.

Терміни зберігання документів продовжуються на період зупинення відліку строку давності у випадках, передбачених п. 102.3 ПКУ.

Якщо документи пов’язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, такі документи повинні зберігатися до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менше як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням).

Поряд з цим строки зберігання типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, визначено наказом Мінюсту від 12.04.2012 №578/5

Отже, платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом визначеного законодавством термінів, але не менш як визначено у ст. 44 ПКУ.

Джерело: ДПС у Львівській області

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Облік окремих операцій»

  • Увага! З 3 січня діє нова форма ТТН: опубліковано Наказ №1332
    Мінінфраструктури внесло зміни до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні та виклало в новій редакції форму ТТН. Тож з дати набрання чинності потрібно буде використовувати новий документ. З 3 січня набрала чинності нова форма ТТН
    06.01.202526 73616
  • Автошини на підприємстві: бухгалтерський та податковий облік
    Чимало юросіб має на балансі автомобілі і періодично здійснює заміну автомобільних шин (як сезонну, так і через зношення). Розглянемо, як відображати автошини в бухгалтерському обліку і як операції з ними впливають на оподаткування
    03.01.2025283
  • Електронні перевірки: що це таке і кому вигідно їх замовляти?
    У цій статті розглянемо правила проведення електронних перевірок платників податків. Найцікавіше в них те, що такі перевірки проводяться за ініціативою того, кого перевірятимуть!
    27.12.2024704
  • Поворотна фіндопомога у запитаннях і відповідях
    Суб’єкт господарювання (юрособа чи ФОП) отримує чи надає поворотну фіндопомогу. Розглянемо нижче пов’язані з цим особливості обліку, оподаткування, оформлення тощо
    26.12.20241 010
  • Мінфін внесе зміни до НП(С)БО 1 та НП(С)БО 25
    Зокрема, пропонується привести термін «національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку» у відповідність до Закону про бухоблік та уточнити визначення собівартості реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) мікропідприємствами
    26.12.20243 8092