• Посилання скопійовано

Представник централізованої бухгалтерії може ставити підпис на звітності

Проте для цього ще на стадії укладення договору обов’язково потрібно, аби ця особа була чітко зазначена як відповідальна за ведення бухобліку, підписання й подання фінансової та податкової звітності

Представник централізованої бухгалтерії може ставити підпис на звітності

ГУ ДФС-Центрального офісу з ОВП у листі від 06.11.2015 №24810/10/28-10-06-11 зазначила:

1) Представник централізованої бухгалтерії може ставити підписи на податковій та бухгалтерській звітності. Проте для цього ще на стадії укладення договору обов’язково потрібно, аби ця особа була чітко зазначена як відповідальна за ведення бухгалтерського обліку, підписання й подання фінансової та податкової звітності.

Тобто щоб бухгалтер централізованої бухгалтерії або аудиторської фірми міг підписати податкову звітність, необхідно завчасно подати на нього форму №1-ОПП, де зазначити дані про конкретного бухгалтера.

2) Централізована бухгалтерія не може підписувати електронну податкову звітність. Її спеціалісти лише готують електронну податкову звітність на підпис керівнику юридичної особи.

Яким чином непідписання електронної звітності представником централізованої бухгалтерії чи аудиторської фірми як особи, відповідальної за ведення бухобліку на підприємстві, можливе за наявності поданої форми №1-ОПП — податковий орган не пояснює.

 

Коментар редакції: Дозволимо собі не повністю погодитися з такими висновками, з огляду на таке.

По-перше, згідно з пп. 48.5.1 ПКУ, податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. Лише для випадку, коли ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації здійснюється безпосередньо керівником платника податку, ПКУ встановлює, що така податкова декларація підписується таким керівником. Це єдиний випадок, коли декларація може бути підписана лише керівником.

По-друге, при прийнятті звітності перевіряється, чи підписали її відповідальні особи. Тобто особи, зазначені у ф. №1-ОПП. І стосується це обох видів звітності: як паперової, так і електронної. Отже, якщо на особу подано форму №1-ОПП, то без її підпису податкова декларація не є поданою (поданий документ не вважається податковою декларацією). Так, згідно з пп. 4.13.6 Методрекомендацій №516, при прийнятті звітності електронними каналами контролюючий орган перевіряє заповнення обов’язкових реквізитів електронного звіту, які є обов’язковими для звітів на паперових носіях, що забезпечується відповідними алгоритмами контролю (згідно з п. 48.3 ПКУ та пп. 4.8 згаданих Методрекомендацій, до таких реквізитів належать підписи визначених ПКУ посадових осіб).

По-третє, визначаючи повноваження бухгалтера, Закон про бухоблік робить це спільно для всіх осіб, уповноважених на ведення бухобліку. У ч. 7 ст. 8 цього закону вказано: «Головний бухгалтер або особа, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку підприємства (далі — бухгалтер)...». Таким чином, положення вищезгаданої Інструкції №233 щодо накладання підпису бухгалтера, які були обмежено розтлумачені податківцями, на нашу думку, поширюються на будь-якого бухгалтера, в т.ч. і на представника централізованої бухгалтерії або аудиторської фірми як на особу, відповідальну за ведення бухобліку.

Щоправда, саме підписання такою особою декларації, у випадку ведення бухобліку такою сторонньою організацією, податковий орган вважає таким, що може застосовуватися за бажанням платника податків. Таке підписання, на думку податкового органу, здійснюється, лише якщо це передбачено відповідним договором на бухгалтерське обслуговування.

Олексій КРАВЧУК, "Дебет-Кредит"

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»

  • Скільки транзитних декларацій оформлено у І кварталі 2025 року?
    У І кварталі 2025 року ДМС оформила 25,8 тис. транзитних декларацій, що на понад 2 тис. більше, ніж у попередньому кварталі. Це найбільша кількість декларацій за квартал з початку приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту
    18.04.202512
  • Продаж авто: як відзвітувати та сплатити податки?
    Якщо фізособа продала рухоме майно і з цього доходу не було сплачено ПДФО або ВЗ, то вона зобов’язана до 1 травня року, наступного за звітним, подати декларацію про майновий стан і визначити відповідні ПЗ та до 1 серпня сплатити такі ПЗ
    18.04.202525
  • Чи можна сформувати заяву-розрахунок за паперовими лікарняними?
    В особистому кабінеті на вебпорталі е-послуг ПФУ страхувальники можуть сформувати заяву-розрахунок на підставі даних паперового листка непрацездатності. Для цього у формі заяви-розрахунку потрібно зазначити тип листка непрацездатності – “паперовий”
    18.04.2025575
  • Як заповнити таблицю 1.1 додатка 2 до декларації з ПДВ?
    У таблиці 1.1 додатка 2 розшифровується вся сума ПДВ до бюджетного відшкодування, яка виникла за рахунок коригування ПЗ за операцією з експорту РЕЗ, та заповнюється у разі декларування такої суми до бюджетного відшкодування у графі 9 таблиці 1 додатка 2
    18.04.202592
  • Скільки декларацій про майновий стан вже подано за 2024 рік?
    Наразі сума задекларованих доходів становить 88,2 млрд грн. Це на 32,7 млрд грн більше, ніж в аналогічному періоді минулого року. На 14 квітня вже подано понад 104 тис. декларацій про майновий стан. Це – 101% від показника минулорічної кампанії
    17.04.202527