Мінфін наказом від 28.02.2017 р. №307 (зареєстрований в Мін'юсті 21.03.2017 р.) затвердив:
- Зміни до НП(С)БО 101 "Подання фінансової звітності";
- Нові форми Балансу (форма №1-дс) та Звіту про фінансові результати (Форма №2-дс).
Окрім Порядку, який затверджений наказом №307 (про це далі), також Мінфін листом від 28.03.2017 №35220-06-5/8303 надав роз’яснення щодо окремих питань складання та подання цієї фінансової звітності суб’єктами державного сектору.
Щодо Балансу зазначено, що він відображає узагальнені показники активів, зобов’язань і власного капіталу суб’єкта державного сектору, отримані на підставі звірених даних бухгалтерського обліку, станом на початок звітного року та на кінець звітного періоду.
Враховуючи, що НП(С)БОДС 136 «Біологічні активи» не набрав чинності, рядки 1040, 1041, 1042, 1090 балансу не заповнюються.
Підсумок балансу на початок звітного року повинен відповідати підсумку балансу на кінець 2016 року.
Щодо Звіту про фінрезультати, то він відображає інформацію про доходи, витрати і фінансові результати діяльності суб’єкта державного сектору.
При заповненні цього звіту слід користуватися Класифікацією доходів бюджету та Функціональною класифікацією видатків та кредитування бюджету, затвердженими наказом Мінфіну від 14.01.2011 р. №11.
За статтями розділу І наводяться суми нарахованих доходів та визнаних витрат, відображені на відповідних субрахунках бухобліку. У статті «Бюджетні асигнування» відображаються доходи, що отримані за рахунок бюджетних асигнувань на виконання суб’єктом державного сектору своїх повноважень, визначених законодавством, або утримання апарату (крім асигнувань капітального характеру, які обліковуються у складі цільового фінансування).
У розділі ІІІ відображається інформація про виконання бюджету (кошторису) у розрізі класифікації доходів бюджету та економічної класифікації видатків і кредитування бюджету, яка накопичується в аналітичному обліку суб’єктів державного сектору за відповідними кодами класифікації доходів, видатків та кредитування. У статті «Бюджетні асигнування» наводиться інформація про повноваження суб’єкта державного сектору, надані відповідно до бюджетного призначення, на взяття бюджетного зобов’язання та здійснення платежів, яке має кількісні, часові та цільові обмеження (включаючи асигнування капітального характеру).
Фактична сума виконання кошторису містить інформацію про суми надходжень до загального та спеціального фондів бюджету з початку звітного року за відповідними кодами бюджетної класифікації доходів та суми проведених з початку звітного року касових видатків загального та спеціального фондів бюджету.
У розділах І, ІІ, IV звіту у квартальній та річній фінансовій звітності за 2017 рік інформація за статтями доходів і витрат за аналогічний період попереднього року не наводиться.
Звіряння показників форм квартальної фінансової звітності з показниками бюджетної звітності не здійснюється.
Елементи квартальної фінансової звітності розкриваються у пояснювальній записці. Інформація про суб’єкт державного сектору, яка підлягає розкриттю у фінансовій звітності, обрану облікову політику та додатковий аналіз статей фінансової звітності, необхідний для забезпечення її зрозумілості, наводиться відповідно до вимог розділу ХІ НП(С)БОДС 101.
- Порядок заповнення форм фінансової звітності в державному секторі.
Цим Порядком визначається порядок розкриття інформації за статтями фінансової звітності розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами.
Зокрема, визначено, що звітним періодом для складання:
- квартальної фінансової звітності - є період, що починається 1 січня і закінчується в останній день звітного кварталу;
- річної фінансової звітності - є бюджетний період, що становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того самого року, якщо не буде визначено інший період у випадках, визначених законодавством.
Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування. Поки що дата публікації невідома.