• Посилання скопійовано

Податківці не приходили на перевірку протягом 3 років: що зі збереженням документів?

Документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, повинні зберігатися 3 роки. Після цього їх передають до архіву

Податківці не приходили на перевірку протягом 3 років: що зі збереженням документів?

ДФС у Запорізькій області розповідають, що платники податків зобов’язані забезпечити зберігання первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів, необхідних для здійснення контролю за трансфертним ціноутворенням) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання – з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності.

Якщо документи пов’язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження, прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, такі документи повинні зберігатися до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менш 1095 днів (2555 днів – для контролю за трансфертним ціноутворенням) з дня подання податкової звітності.

 

Отже, документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, повинні зберігатися 3 рокиДокументи, необхідні для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням зберігаються 2555 днів.

 

Після закінчення строків зберігання документів суб’єкт господарювання, в установленому законодавством порядку, передає їх до архіву.

Якщо документи пов’язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, то такі документи зберігаються до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менш як 1095 днів (2555 днів для контролю за трансфертним ціноутворенням) з дня подання податкової звітності.

Зазначена норма передбачена п. 44.1, п. 44.3, п. 44.4 ПКУ.

 

Від редакції:

Після закінчення цих строків підприємство не нестиме передбаченої ПКУ відповідальності за незабезпечення збереження документів і, з огляду на закінчення строків давності, йому не може бути визначено податкове зобов'язання контролюючим органом.

Знищувати документи без проведення експертизи та отримання відповідного висновку платник податків не має права. При цьому часто поруч зі строками зберігання документів у Переліку №578/5 наводиться зауваження «за умови завершення перевірки державними податковими органами з питань дотримання податкового законодавства, а для органів виконавчої влади, державних фондів, бюджетних організацій, суб'єктів господарювання державного сектору економіки, підприємств і організацій, які отримували кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовували державне чи комунальне майно, – ревізії, проведеної органами державної контрольно-ревізійної служби за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності. У разі виникнення спорів (суперечок), порушення кримінальних справ, відкриття судами провадження у справах – зберігаються до ухвалення остаточного рішення». Тому, як зазначається у листі Державної архівної служби України від 03.07.2013 р. №01.2/2629, знищення неревізірованних (неперевірених) фінансових та бухгалтерських документів не допускається.

Тому, як зазначається у листі Державної архівної служби України від 03.07.2013 р. №01.2/2629, знищення неревізірованних (неперевірених) фінансових та бухгалтерських документів не допускається.

Так, відповідно до ст. 92-1 КУпАП, недбале зберігання, псування, незаконне знищення, приховування, незаконна передача іншій особі архівних документів, порушення порядку щодо доступу до зазначених документів, а також неповідомлення державної архівної установи про наявні архівні документи в разі виникнення загрози знищення або значного погіршення їх стану тягнуть за собою попередження або накладення штрафу на громадян від 3 до 7 н. м. д. г. (від 51 до 119 грн) і попередження або накладення штрафу на посадових осіб — від 5 до 10 н. м. д. г. (від 85 до 170 грн).

Про це ми писали тут>>

Та складають протоколи про такі адміністративні правопорушення органи управління архівною справою і діловодством (ст. 255 КУпАП), а розглядають справи про них і застосовують штрафи районні, районні у місті, міські чи міськрайонні суди (ст. 221 КУпАП). Тобто, податківці накладати такі штрафи не можуть.   

 

Іноді податківці вбачають у незбереженні бухгалтерських документів або недотримані термінів їх зберігання відсутність бухгалтерського обліку або ведення його з порушенням установленого порядку. За що ст. 164-2 КУпАП передбачено адмінвідповідальність (від 136 грн до 255 грн). Але і ці штрафи податківці застосовувати не можуть  - їх накладаються лише органи держфінконтролю (ст. 234-1 КУпАП). Докладніше про це ми розповідали тут.

***

Читайте також:

Джерело: ДФС у Запорізькій області

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»

  • Скільки транзитних декларацій оформлено у І кварталі 2025 року?
    У І кварталі 2025 року ДМС оформила 25,8 тис. транзитних декларацій, що на понад 2 тис. більше, ніж у попередньому кварталі. Це найбільша кількість декларацій за квартал з початку приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту
    18.04.202511
  • Продаж авто: як відзвітувати та сплатити податки?
    Якщо фізособа продала рухоме майно і з цього доходу не було сплачено ПДФО або ВЗ, то вона зобов’язана до 1 травня року, наступного за звітним, подати декларацію про майновий стан і визначити відповідні ПЗ та до 1 серпня сплатити такі ПЗ
    18.04.202516
  • Чи можна сформувати заяву-розрахунок за паперовими лікарняними?
    В особистому кабінеті на вебпорталі е-послуг ПФУ страхувальники можуть сформувати заяву-розрахунок на підставі даних паперового листка непрацездатності. Для цього у формі заяви-розрахунку потрібно зазначити тип листка непрацездатності – “паперовий”
    18.04.2025537
  • Як заповнити таблицю 1.1 додатка 2 до декларації з ПДВ?
    У таблиці 1.1 додатка 2 розшифровується вся сума ПДВ до бюджетного відшкодування, яка виникла за рахунок коригування ПЗ за операцією з експорту РЕЗ, та заповнюється у разі декларування такої суми до бюджетного відшкодування у графі 9 таблиці 1 додатка 2
    18.04.202588
  • Скільки декларацій про майновий стан вже подано за 2024 рік?
    Наразі сума задекларованих доходів становить 88,2 млрд грн. Це на 32,7 млрд грн більше, ніж в аналогічному періоді минулого року. На 14 квітня вже подано понад 104 тис. декларацій про майновий стан. Це – 101% від показника минулорічної кампанії
    17.04.202526