• Посилання скопійовано

Кому з роботодавців треба зареєструватися у Фонді захисту осіб з інвалідністю до 1 лютого?

Хто з роботодавців має обов’язково зареєструватися в Фонді соцзахисту осіб з інвалідністю? Чи потрібно при цьому подавати якісь документи? Що буде за нереєстрацію?

Кому з роботодавців треба зареєструватися у Фонді захисту осіб з інвалідністю до 1 лютого?

За ст. 19 Закону про захист осіб з інвалідністю і Порядком №591 роботодавці, у яких кількість працівників за основним місцем становить 8 і більше, зобов’язані зареєструватися у відділенні Фонду за місцем державної реєстрації до 1 лютого, що настає за роком створення чи збільшення кількості робітників.

Зауважимо, що новостворені роботодавці мають реєструватися в Фонді не одразу. Якщо кількість працівників за основним місцем роботи в них збільшилася до 8 і більше, вони реєструються до 1 лютого року, що настає за роком створення або збільшення кількості працівників. Із нагадуванням про це правило від Фонду можна ознайомитися тут>>.

Варто також згадати про лист Фонду від 25.09.2013 р. №1/6-296/09, у якому він роз’яснює: роботодавець зобов'язаний зареєструватися у відділенні Фонду в період з 1 січня по 1 лютого поточного року, якщо у попередньому році кількість основних працівників збільшилася до восьми і більше осіб. Тобто останнім днем для реєстрації є 31 січня. Проте за реєстрацію 1 лютого, а не 31 січня, штрафів не буде. 

Отже, як юридичні, так і фізичні особи, які є роботодавцями не менше ніж 8 осіб (і для них це є основним місцем роботи), повинні бути зареєстровані у Фонді. І подбати про таку реєстрацію вони мають самостійно.

 

 Як зареєструватися?

На сьогодні це можна зробити особисто у відділенні Фонду або поштою.

Реєстрація провадиться безоплатно. Для цього роботодавцям слід подати такі документи:

  • заяву за формою, затвердженою Наказом №98. Бланк заяви можна завантажити зі сайту Фонду за посиланнями наприкінці цього Наказу тут;
  • копію довідки про включення в реєстр неприбуткових установ, виданої податковим органом (для бюджетних установ);
  • відомості про відокремлені підрозділи за формою, затвердженою Наказом №98 (у разі їх наявності).

Зауважимо, що у 2021 році ці форми не змінювалися.

Але на практиці  до цього переліку додають і  виписку/витяг із ЄДР (або їх копію). Звісно, якщо подаються копії, фахівці Фонду можуть вимагати оригінали документів для звіряння, тож їх треба мати зі собою під час подання заяви. А якщо відбувається подача заяви поштою, копії документів слід завірити нотаріально (ось це вже пряма вимога Порядку №70).

В електронному вигляді подати документи до Фонду, на жаль, поки що не вийде.

 

Якою буде дата реєстрації?

Дата реєстрації у відділенні Фонду - це дата подання документів. А у разі надсилання поштою – це дата на поштовому штемпелі.

Це важливо, адже подати  Звіт за формою №10-ПОІ  роботодавці можуть тільки після реєстрації у Фонді захисту осіб з інвалідністю.

 

Відповідальність 

За несвоєчасну реєстрацію у Фонді захисту осіб з інвалідністю штрафу немає. Але без реєстрації у Фонді не можна подати звіт. А за неподання звіту передбачений адмінштраф  від 10 до 20 н.м.д.г. (170-340 грн). Це роз’яснювали фахівці Фонду.

За невиконання нормативу працевлаштування інвалідів роботодавці мають щороку сплачувати Фонду захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарські санкції у таких розмірах:

  • для роботодавців з працівниками від 16 осіб  - у розмірі середньої річної зарплати за кожне робоче місце, призначене для інваліда і не зайняте ним;
  • для роботодавців з працівниками від 8 до 15 осіб  - у розмірі половини середньої річної зарплати за робоче місце, призначене для інваліда і не зайняте ним.

***

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»

  • Скільки транзитних декларацій оформлено у І кварталі 2025 року?
    У І кварталі 2025 року ДМС оформила 25,8 тис. транзитних декларацій, що на понад 2 тис. більше, ніж у попередньому кварталі. Це найбільша кількість декларацій за квартал з початку приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту
    18.04.20259
  • Продаж авто: як відзвітувати та сплатити податки?
    Якщо фізособа продала рухоме майно і з цього доходу не було сплачено ПДФО або ВЗ, то вона зобов’язана до 1 травня року, наступного за звітним, подати декларацію про майновий стан і визначити відповідні ПЗ та до 1 серпня сплатити такі ПЗ
    18.04.202514
  • Чи можна сформувати заяву-розрахунок за паперовими лікарняними?
    В особистому кабінеті на вебпорталі е-послуг ПФУ страхувальники можуть сформувати заяву-розрахунок на підставі даних паперового листка непрацездатності. Для цього у формі заяви-розрахунку потрібно зазначити тип листка непрацездатності – “паперовий”
    18.04.2025445
  • Як заповнити таблицю 1.1 додатка 2 до декларації з ПДВ?
    У таблиці 1.1 додатка 2 розшифровується вся сума ПДВ до бюджетного відшкодування, яка виникла за рахунок коригування ПЗ за операцією з експорту РЕЗ, та заповнюється у разі декларування такої суми до бюджетного відшкодування у графі 9 таблиці 1 додатка 2
    18.04.202587
  • Скільки декларацій про майновий стан вже подано за 2024 рік?
    Наразі сума задекларованих доходів становить 88,2 млрд грн. Це на 32,7 млрд грн більше, ніж в аналогічному періоді минулого року. На 14 квітня вже подано понад 104 тис. декларацій про майновий стан. Це – 101% від показника минулорічної кампанії
    17.04.202526