• Посилання скопійовано

Не забудьте провести інвентаризацію перед складанням фінзвітності за 2022 рік: нагадування від Мінфіну

Перед складанням річної фінзвітності обов'язково проводять інвентаризацію активів та зобов'язань підприємства. При цьому інвентаризація також обов'язкова у разі, зокрема, пожежі, стихійного лиха або техногенної аварії

Не забудьте провести інвентаризацію перед складанням фінзвітності за 2022 рік: нагадування від Мінфіну

Мінфін у своєму розʼясненні від 26.10.2022 р. №41010-07/595-ЗПІ/483 наголосив, що відповідно до Порядку №419 перед складанням річної фінансової звітності обов'язкове проведення інвентаризації активів та зобов'язань підприємства.

Фахівці Мінфіну нагадали і про те, що проведення інвентаризації також обов'язкове у разі, зокрема, пожежі, стихійного лиха або техногенної аварії.

 

Основні правила проведення інвентаризацї 

Згідно із Положенням №879 інвентаризація у разі техногенних аварій, пожежі чи стихійного лиха (на день після закінчення явищ) проводиться в обсязі, визначеному керівником підприємства.

Під час інвентаризації активів і зобов'язань перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стан, відповідність критеріям визнання і оцінка.

Для фіксування наявності, стану та оцінки активів підприємства та тих активів, які належать іншим підприємствам і обліковуються поза балансом, застосовуються інвентаризаційні описи, які оформлюються відповідно до вимог, установлених Положенням №88, для первинних документів з урахуванням обов'язкових реквізитів та вимог, передбачених Положенням №879.

Виявлені під час інвентаризації непридатні або зіпсовані запаси вносяться до окремого інвентаризаційного опису, в якому вказуються найменування відповідних запасів, їх кількість, причини, ступінь і характер псування, пропозиції щодо їх знецінення, списання або можливості використання цих предметів у господарських цілях.

Висновки щодо виявлених розбіжностей між фактичною наявністю активів і зобов'язань і даними бухгалтерського обліку, які наводяться в звіряльних відомостях, та пропозиції щодо їх врегулювання відображаються інвентаризаційною комісією у протоколі, що складається після закінчення інвентаризації і передається на розгляд та затвердження керівнику підприємства. У протоколі наводяться: причини нестач, втрат, лишків, а також пропозиції щодо заліку внаслідок пересортиці, списання нестач в межах норм природного убутку, а також понаднормових нестач і втрат від псування цінностей із зазначенням причин та вжитих заходів щодо запобігання таким втратам і нестачам. Підприємства можуть додавати до протоколів іншу інформацію, що є суттєвою для прийняття рішень щодо визнання і оцінки активів і зобов'язань та розкриття відповідної інформації у фінансовій звітності.

Протокол інвентаризаційної комісії затверджується керівником підприємства протягом 5 робочих днів після завершення інвентаризації.

Результати інвентаризації на підставі затвердженого протоколу інвентаризаційної комісії відображаються у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності того звітного періоду, у якому закінчена інвентаризація.

Окремо Мінфін підкреслив, що юридичними особами, створеними відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також представництвами іноземних суб'єктів господарської діяльності можуть застосовуватися типові форми для відображення бюджетними установами результатів інвентаризації, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2015 N 572.

 

Розмір збитків 

Не забули фахівці вказати й про розмір збитків від розкрадання, нестач, знищення (псування) матеріальних цінностей .

Адже через війну потрібно памʼятати про особливий порядок визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії Російської Федерації, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 №326.

 

Якщо війна перешкоджає проведенню інвентаризацї

Раніше ДПС вже зверталося до Мінфіну з цим питанням. 

Як ми повідомляли тут, CГ має визнати суми втрат від зменшення корисності НА до моменту настання умов доступу до таких активів та проведення інвентаризації. 

Інформація про відсутність доступу до активів та первинки зазначається у примітках до фінзвітності

І ще нагадаємо, що Мінфіном заплановано ввести правила інвентаризації у разі встановлення фактів викрадення, нестачі, знищення майна. Зокрема, можна буде провести  не суцільну інвентаризацію , а лише окремо визначеного майна, на день встановлення таких фактів. Але поки все це в проєкті.

***

Читайте також

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»

  • Скільки транзитних декларацій оформлено у І кварталі 2025 року?
    У І кварталі 2025 року ДМС оформила 25,8 тис. транзитних декларацій, що на понад 2 тис. більше, ніж у попередньому кварталі. Це найбільша кількість декларацій за квартал з початку приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту
    18.04.202511
  • Продаж авто: як відзвітувати та сплатити податки?
    Якщо фізособа продала рухоме майно і з цього доходу не було сплачено ПДФО або ВЗ, то вона зобов’язана до 1 травня року, наступного за звітним, подати декларацію про майновий стан і визначити відповідні ПЗ та до 1 серпня сплатити такі ПЗ
    18.04.202516
  • Чи можна сформувати заяву-розрахунок за паперовими лікарняними?
    В особистому кабінеті на вебпорталі е-послуг ПФУ страхувальники можуть сформувати заяву-розрахунок на підставі даних паперового листка непрацездатності. Для цього у формі заяви-розрахунку потрібно зазначити тип листка непрацездатності – “паперовий”
    18.04.2025537
  • Як заповнити таблицю 1.1 додатка 2 до декларації з ПДВ?
    У таблиці 1.1 додатка 2 розшифровується вся сума ПДВ до бюджетного відшкодування, яка виникла за рахунок коригування ПЗ за операцією з експорту РЕЗ, та заповнюється у разі декларування такої суми до бюджетного відшкодування у графі 9 таблиці 1 додатка 2
    18.04.202588
  • Скільки декларацій про майновий стан вже подано за 2024 рік?
    Наразі сума задекларованих доходів становить 88,2 млрд грн. Це на 32,7 млрд грн більше, ніж в аналогічному періоді минулого року. На 14 квітня вже подано понад 104 тис. декларацій про майновий стан. Це – 101% від показника минулорічної кампанії
    17.04.202526