• Посилання скопійовано

Як провести держреєстрацію прав на нерухомість: розʼяснення Мін'юсту

Мін'юст надав роз'яснення щодо проведення держреєстрації прав на нерухомість. При цьому залишається незмінною сама процедура подання заяви для державної реєстрації прав (1 заява – 1 об'єкт)

Як провести держреєстрацію прав на нерухомість: розʼяснення Мін'юсту

ЮРЛІГА розповідає, що Міністерство юстиції з метою формування єдиної практики застосування законодавства у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно повідомляє, що наразі в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі – Державному реєстрі прав) забезпечено можливість проведення реєстраційних дій відповідно до Закону «Про гарантування речових прав на об'єкти нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому». Про це йдется в Листі Мін'юсту від 20.06.2023 №79778/8.4.1/32-23.

На сьогодні у Державному реєстрі прав реалізовано проведення реєстраційних дій щодо таких типів об'єктів нерухомого майна, як:

  • закінчений будівництвом об'єкт;
  • об'єкт будівництва;
  • майбутній об'єкт нерухомості.

До Держреєстру додано нові типи права власності: «спеціальне майнове право» та «право інвестора» відповідно до постанови Кабміну від 13.06.2023 №596, якою затверджено Порядок поширення дії Закону №2518-IX на об'єкти будівництва та їх складові частини, які після прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта стануть самостійними об'єктами нерухомого майна (квартира, гаражний бокс, інше житлове або нежитлове приміщення, машино-місце тощо), право на виконання будівельних робіт щодо яких набуто до набрання чинності зазначеним Законом) та забезпечено можливість реєстрації нових типів обтяжень, таких як:

  • гарантійна частка;
  • обтяження речових прав на майбутній об'єкт нерухомості;
  • обтяження подільного об'єкта будівництва;
  • обтяження на користь замовника/девелопера будівництва.

Водночас відповідно до положень Закону №2518-IX реєстрація речових прав чи обтяжень таких прав на відповідні об'єкти можлива виключно у разі існування таких об'єктів в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва (далі – ЄДЕССБ) та присвоєння їм ідентифікатора.

У разі звернення за проведенням державної реєстрації прав вперше у зв'язку з реалізацією Закону №2518-IX державному реєстратору прав на нерухоме майно на підставі наданого номера документа (Заяви) необхідно одержати такий документ шляхом інформаційної взаємодії Державного реєстру прав та ЄДЕССБ.

При цьому в Міністерстві звернули увагу, що залишається незмінною сама процедура подання заяви для державної реєстрації прав (1 заява – 1 об'єкт) та сукупність як юридичних, так і технічних дій, що мають бути проведені в Державному реєстрі прав (прийняття рішення, відкриття розділу тощо).

Джерело: ЮРЛІГА

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»

  • Скільки транзитних декларацій оформлено у І кварталі 2025 року?
    У І кварталі 2025 року ДМС оформила 25,8 тис. транзитних декларацій, що на понад 2 тис. більше, ніж у попередньому кварталі. Це найбільша кількість декларацій за квартал з початку приєднання України до Конвенції про процедуру спільного транзиту
    18.04.202512
  • Продаж авто: як відзвітувати та сплатити податки?
    Якщо фізособа продала рухоме майно і з цього доходу не було сплачено ПДФО або ВЗ, то вона зобов’язана до 1 травня року, наступного за звітним, подати декларацію про майновий стан і визначити відповідні ПЗ та до 1 серпня сплатити такі ПЗ
    18.04.202525
  • Чи можна сформувати заяву-розрахунок за паперовими лікарняними?
    В особистому кабінеті на вебпорталі е-послуг ПФУ страхувальники можуть сформувати заяву-розрахунок на підставі даних паперового листка непрацездатності. Для цього у формі заяви-розрахунку потрібно зазначити тип листка непрацездатності – “паперовий”
    18.04.2025575
  • Як заповнити таблицю 1.1 додатка 2 до декларації з ПДВ?
    У таблиці 1.1 додатка 2 розшифровується вся сума ПДВ до бюджетного відшкодування, яка виникла за рахунок коригування ПЗ за операцією з експорту РЕЗ, та заповнюється у разі декларування такої суми до бюджетного відшкодування у графі 9 таблиці 1 додатка 2
    18.04.202592
  • Скільки декларацій про майновий стан вже подано за 2024 рік?
    Наразі сума задекларованих доходів становить 88,2 млрд грн. Це на 32,7 млрд грн більше, ніж в аналогічному періоді минулого року. На 14 квітня вже подано понад 104 тис. декларацій про майновий стан. Це – 101% від показника минулорічної кампанії
    17.04.202527