• Посилання скопійовано

РРО-революція — зміни щодо РРО, КОРО та РК: «7 хвилин» з Тимуром Алієвим

З’ясуємо, яких кардинальних змін зазнали порядки реєстрації та застосування РРО та КОРО


<


Мінфін своїм наказом від 20.09.2018 р. №773 затвердив зміни до чотирьох РРО-порядків:

  • Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги);
  • Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти;
  • Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій;
  • Порядку опломбування реєстраторів розрахункових операцій.

Характерною особливістю є те, що частина змін набрала чинності з 1 жовтня поточного року, а частина набере чинності лише після того, коли Мінфін затвердить порядки ведення реєстрів моделей РРО та порядок ведення реєстру центрів сервісного обслуговування.

До речі, саме про цих два реєстри йдеться у Порядку технічного обслуговування та ремонту РРО, до якого зміни КМУ вніс ще у червні поточного року.

По-перше, спрощується сам порядок реєстрації РРО або КОРО. Приміром, під час реєстрації РРО суб’єкт господарювання звертається з відповідною заявою до ДФС. ДФС у цьому випадку формує довідку про резервування фіскального номеру і відповідно до змін ця довідка надсилатиметься вже Центру сервісного обслуговування. Після цього Центр сервісного обслуговування приходить до суб’єкта господарювання, вводить РРО в експлуатацію, складає відповідний акт і цей акт вже сам Центр сервісного обслуговування надсилатиме до ДФС. Тобто суб’єкт господарювання додатково буде залежати від Центру сервісного обслуговування.

Також звертаємо увагу, що з 1 жовтня КОРО та відповідні розрахункові квитанції, пов’язані з використанням цієї книги, застосовуватимуться лише, якщо РРО вийшов з ладу або вимкнено електроенергію. При цьому суб’єкт господарювання взагалі може відмовитися від застосування КОРО. У цьому разі він приймає рішення, яке затверджує відповідним розпорядженням або наказом, що у випадку відключення електроенергії або виходу РРО з ладу він взагалі не здійснюватиме розрахункові операції і у цьому випадку КОРО йому не потрібна. Та навіть, якщо суб’єкт господарювання і прийняв рішення, що КОРО йому не потрібна, все одно за власним бажанням він може зареєструвати КОРО або скасувати реєстрацію КОРО, та припинити її використання.

А що ж робити тим суб’єктам господарювання, які вже тривалий час звикли користуватися КОРО та заносити до них щоденні записи, підклеювати ЗЕД-звіти. Відповідь на це дає п. 4 Наказу№773. У ньому прописано, що зареєстровані КОРО та розрахункові книжки за формами, наведеними у додатках 1, 2 та 6 до Порядку реєстрації та ведення розрахункових книг та книг обліку розрахункових операцій, можуть застосовуватися за формами, які існували до набрання чинності відповідними змінами, до скасування їх реєстрації або взагалі до закінчення.

При цьому лектор наголошує, що не треба вже з 1 жовтня до КОРО заносити постійні розрахункові операції та підклеювати до них ЗЕД-звіти. Така книга застосовуватиметься лише у разі виходу РРО з ладу або відключенні електроенергії, про що оформлятимуться відповідні розрахункові квитанції. І так само до КОРО зараз не буде заноситися інформація щодо ремонтів або техобслуговуванню РРО. До речі, ці зміни повноцінно запрацювали і в Порядку технічного обслуговування та ремонту РРО, до якого КМУ вніс зміни ще в червні поточного року.

І тут постають закономірні питання:

  1. Невже Мінфін забув про суб’єктів господарювання, які користуються ст. 10 Закону про РРО та Переліком №1336, і застосовують КОРО лише на господарську одиницю? Невже у них виникне, у зв’язку зі змінами, певна проблема застосування даних КОРО?
  2. Відокремлений підрозділ або фізична особа — підприємець застосовує РРО та прив’язана до підклеювання ЗЕД-звітів до КОРО. Як їй у цьому разі оприбутковувати готівку, якщо вона взагалі відмовиться від КОРО?
  3. Звичайна юридична особа оприбутковує готівку за касовою книгою та відповідним складанням відповідного касового ордеру. Наприклад, виникла ситуація, що вимкнено електроенергію. Юрособа прийняла рішення взагалі не застосовувати КОРО. Так сталося, що електроенергії не буде до кінця дня, а наприкінці дня потрібно скласти прибутковий касовий ордер на підставі операції службова видача та занести цей прибутковий касовий ордер до касової книги та оприбуткувати готівку.

Отже, постають певні цікаві закономірні питання, відповіді на які (а також на всі інші питання, пов’язані із революційними новаціями, які запровадив Мінфін у порядку реєстрації та застосування РРО та КОРО) ми розглянемо на Великому бухгалтерському семінарі, який ми проведемо з іншими лекторами та командою 7eminar.com 11 грудня.

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»