Нарахування та виплату відпустки будемо проводити в програмі 1С Підприємство 8.3, Конфігурація «управління торговим підприємством для України». Усі операції показані у повному інтерфейсі.
Умовно нарахування та виплату відпустки можна поділити на декілька етапів:
1. Безпосереднє створення документу нарахування відпустки
Для цього необхідно провести такі операції: у підменю «Документи» вибираємо «Розрахунок заробітної плати» та створюємо документ «Нарахування відпустки». Створюємо новий документ. Для прикладу, врахуємо, що будемо нараховувати відпустку за період з 5 вересня по 28 вересня 2019 року, дата документа - 2 вересня поточного року. Це все відзначаємо у даному документі. Місяць нарахування – вересень.
Визначаємо організацію, де працює працівник, визначаємо зі списку працівника. Це також можна зробити іншим способом: просто у пошуку ввести перші літери прізвища працівника. Вибираємо вид відпустки з випадаючого списку (в даному випадку - це стандартні відпускні, перша категорія «відпускні»). Далі нижче додаємо новий рядок, визначаємо (також із списку) вид відпустки, який будемо нараховувати – «відпустка чергова».
Вводимо період нарахування відпустки: початок – 5 вересня, закінчення – 28 вересня. Переходимо в меню «Розрахунок середньої заробітної плати», де проводимо наступні операції: натискаємо «заповнити» та «розрахувати», програма сама визначить розрахунковий період в якому працівник працював повні місяці та вкаже заробітну плату за цей період. В іншій вкладці «нарахування» програма безпосередньо розрахує відпускні даному працівникові та заповнить суму нарахованих відпускних. Як бачимо з відео, нарахована відпустка за 24 календарні дні і відповідна сума. Проводимо документ.
2. Виплата коштів працівникові та нарахованих податків з відпустки
Для цього проводимо наступні операції. Створюємо документ зарплата до виплати: «документи» – «розрахунок заробітної плати» – «зарплата до виплати організацій». Даний документ має відповідати даті створення документу нарахування відпустки, тобто 2 вересня 2019 року. Також місяць нарахування буде вересень 2019 року. Звернути увагу необхідно на категорію «вид виплати» (в даному випадку - це буде «виплата відпустки»). Вибираємо з випадаючого списку організацію, щодо якої було здійснено нарахування відпустки. І також натискаємо на кнопку «Заповнити», «заповнити по даній категорії виплати». Програма сама підтягне з документу «нарахування відпустки» усі виплати, які були здійснені цьому працівникові. В даному випадку заповнення не відбулося.
На що слід звернути увагу? Документ «нарахування відпустки» був створений годинами пізніше ніж документ «зарплата до виплати». Для цього ми поміняли години у даному документі на 10.30. Ще раз заповнюємо документ. Як бачите, у програмі заповнило, підтягнуло працівника і суму нарахованої відпустки. Далі переходимо до вкладки «нарахування ЄСВ та податку з доходів фізичних осіб та військового збору». Щоб вони були заповнені необхідно натиснути «розрахувати податки» – «по даному працівникові». Програма нарахує базу та відповідні податки, які необхідно сплатити до бюджету. Проводимо документ.
Отже, ми провели усі нарахування у програмі 1С. Наступним підетапом буде створення документів із виплати податків та коштів працівникові, в даному випадку в цьому ж документі на підставі створимо ще декілька документів, як це зображено на відео. Для цього натискаємо кнопку «на підставі» і формуємо документ «формування платіжних документів для виплати у фонди». Програма заповнила зарплату, виплати підтягнула і відобразила ті податки, які нам необхідно сплатити до бюджету. Також 1С дозволяє в даному документі створити усі три платіжні доручення із виплати податків до бюджету. Для цього нам необхідно натиснути кнопку «Створити» та «Провести». Усі ці платіжні доручення відповідною датою будуть створені у програмі.
Тепер здійснимо безпосередньо виплату нарахованої відпустки працівникові на розрахунковий рахунок. Для цього необхідно знову повернутися у документ «заробітна плата до виплати» і на підставі цього документу створюємо платіжне доручення вихідне. Вибираємо банк, через який буде отримувати кошти працівник, визначаємо дату виплати і програма самостійно підтягнула суму коштів, яка виплачується працівникові на розрахунковий рахунок. Проводимо дане платіжне доручення вихідне.
3. Заповнення табелю за місяць (вересень 2019 року)
Для цього у програмі створюємо документ «Табель відпрацьованого робочого часу за місяць». Для цього в меню «Документи» визначаємо знову підменю «Розрахунок заробітної плати» – «Облік часу» та вибираємо «Табель обліку робочого часу», створюємо новий документ. Документ створюється датою останнього календарного дня місяця, тобто 30 вересня 2019 року. Визначаємо місяць – вересень 2019 року. Визначаємо організацію. Натискаємо «заповнити по всім робітникам». Програма підтягне кількість відпрацьованого робочого часу, а також дані по нарахованій відпустці. Що ми бачимо у даному табелі? З п’ятого по двадцять восьме березня відображено, що працівник був у відпустці. Проводимо даний документ.