• Посилання скопійовано

Електронні трудові книжки – проблеми перехідного періоду: «7 хвилин» з Тимуром Алієвим

Що робити з трудовою книжкою після сканування? Яким буде звільнення працівників за нових умов обліку трудової діяльності? Хто і коли скануватиме трудові книжки?



Ідея в тому, що облік трудової діяльності буде вестися в реєстрі застрахованих осіб. Насправді ідея дуже добра, але щодня я пропрацьовую різні практичні ситуації, які в нас виникнуть з 10.06.2021 року.

Отже, законодавець начебто вигадав певну класну ідею, але ця ідея стикнеться з проблемою її реалізації саме з 10.06.2021 року. Те, що відбудеться якесь сканування трудових книжок або страхувальником, або роботодавцем, і це сканування буде проводитися протягом п’яти років, не означає, що це треба буде зробити в перший день (10.06 чи 11.06). На це дається 5 років.

Надалі на слайді у відео ми бачимо витяг з п. 2 розділу ІІ Закону №1217. «Після завершення цих робіт наявні трудові книжки видаються працівникам особисто під підпис». Ми знаємо, що на сьогодні коли працівник звільняється, то в формі №П-10 Книга обліку руху трудових книжок і вкладишів до них (там є, зокрема, графа 13), працівник розписується в отриманні трудової книжки, ставить відповідну дату і розписується, що він її отримав. Але звертаю вашу увагу: графа 13 заповнюється у разі звільнення. Поки що в нас немає якогось регістру, де ми би зазначали видачу трудової книжки після того, як страхувальник її відсканував і віддав на руки роботодавцю. Чи це буде в №П-10 чи це не буде в №П-10, нам поки що невідомо. Чи будемо ми заводити якісь окремі аркуші для того чи не будемо? Маю надію, що найближчим часом Мінекономіки надасть якесь роз’яснення, де саме зафіксувати факт видачі трудової книжки працівнику під підпис після того як ми її відсканували.

Зауважу: ніхто не підганяє одразу відскановувати трудову книжку, на це є 5 років. Наприклад, працівник працює і я не поспішаю відскановувати його трудову книжку, але він звільняється. На слайді бачимо, що власник або уповноважений ним орган зобов’язаний видати належно оформлену трудову книжку працівнику, з яким укладено трудовий договір до набрання чинності цим Законом та який звільняється до завершення процедури включення до реєстру застрахованих осіб відсутніх відомостей про трудову діяльність, у день звільнення. Отже, що цеиозначає? З 10.06.2021 р. я - як страхувальник, роботодавець, керуючись новим порядком від Пенсійного фонду (який, сподіваюся, найближчим часом буде), передаю трудові книжки до Пенсійного фонду, сканую їх та віддаю в такому випадку на руки працівнику вже відскановану трудову книжку. Знову ж таки, чи Пенсійний фонд дасть якусь галочку, чи дасть він якусь квитанцію, чи щось буде або щось не буде, має бути ще певний відповідний порядок.

Другий варіант: я не хочу нічого сканувати, трудові книжки продовжують залишатися і працівник звільняється. Тоді йому просто, як і зазвичай, роблю запис про звільнення і віддаю трудову книжку.

Чи скануємо ми трудові книжки пенсіонерів? Ми скануємо всі трудові книжки, які в нас є в трудових відносинах з нами, незалежно від того, чи є працівник пенсіонером чи ні.

Чи може застрахована особа сама відсканувати свою трудову книжку? Без проблем. Через сайт Пенсійного фонду, якщо трудова книжка знаходиться в неї. Так само, якщо застрахована особа працює у ФОПа, ФОП не зберігає трудові книжки, так само виходить, що застрахована особа має подбати про самостійне сканування своєї трудової книжки.

Дивимося далі - пункт 3 розділу ІІ Закону №1217. «Установити, що до завершення включення до реєстру застрахованих осіб відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників дані трудової книжки використовуються для врахування відомостей про трудову діяльність за період до набрання чинності цим Законом». Отже, фактично в нас буде день «Ч» - 10.06.2021 р., де за теоретичними певними міркуваннями, за задумом законодавства, вважається, що з 10.06.2021 року вся інформація про трудову діяльність працівників на цей день якимось чином має попасти в реєстр.

Відверто кажучи, поки що не знаю, яким чином вона попаде в реєстр. Якщо до 10.06.2021 р. фактично нічого в реєстрі немає, хіба що інформація з об’єднаної звітності з ЄСВ. Але нагадую, що вперше ми її подавали за квартал до 10.05.2021 р. і об’єднана звітність містить додаток Д5. Додаток Д5 є квартальний і там буде відображена інформація про прийняття/звільнення/переведення лише в першому кварталі. Коли ми будемо подавати додаток Д5 за другий квартал (це вже квітень, травень, червень і там до якогось 10 серпня), то як же в додатку Д5 інформація за другий квартал, про працюючих працівників попаде до реєстру до 10.06.2021 р. Вона ніяк не потрапить.

Крім того, те, що подавалося раніше в таблиці 5, таблиця 5 так само з’явилася не з першого дня працевлаштування працівників ще в 2000-х, скажімо. Вона ж з’явилася, коли звіт з ЄСВ з’явився (2010 р. – 2011 р., коли раніше подавали звіт в Пенсійний фонд). За задумом законодавця, з 10.06.2021 р. автоматитчно має бути занесена інформація вже про всіх працівників, які там працюють. Бо, як ви бачите на слайді, сканування даних цікавить лише саме до цієї дати, тобто трудова книжка цікавить саме до цієї дати. Якщо ви раптом не відсканували трудову книжку 10.06.2021 р., у вас були якісь до цього прийняття на роботу, переведення тощо, ви не квапитеся її сканувати. На мою думку, якщо після 10.06.2021 р. відбудуться якісь, як то кажуть, переведення в трудовій книжці, а як я скажу пізніше, навіть якщо та інформація і буде занесена до трудової книжки на вимогу працівника, то Пенсійний фонд фактично не буде турбувати інформація, яка занесена до трудової книжки до 10.06.2021 р.

Отже, поки що невідомо, як вся інформація про всіх працівників раптом в один день буде в реєстрі застрахованих осіб. Тому що, нагадую, навіть якщо ви працівника взяли на роботу в другому кварталі, то за квартальним звітом з ЄСВ хіба що ця інформація попаде там десь в серпні місяці, у відведені строки її подання. Явно до 10.06 цієї інформації в реєстрі застрахованих осіб не буде. Чи розробить Пенсійний фонд ще якусь інформацію щодо передання даних про всіх працівників і чи буде можливо кадровикові або бухгалтеру, який займається обліком кадрів, щодня подавати до Пенсійного фонду інформацію у зв’язку з прийняттям/переведенням/звільненням поки що невідомо. 

***

Читайте також:

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»