• Посилання скопійовано

Бухгалтерські помилки – як не потрапити на штрафи: «7 хвилин» з Анною Клєцовою

Яке значення має наказ про облікову політику? Які наслідки невідповідності правил ведення обліку наказу про ОП? Які наслідки помилкових формулювань в наказі про ОП?



Сьогодні поговоримо про найчастіші помилки, які траплялися нам під час проведення аудиту цього року.

Чому це важливо? Бо коли приходить аудитор - це ваш друг, який підкаже як краще зробити та виправити. А от якщо з перевіркою завітають податківці, в них зовсім інша мета - нарахувати податки та штрафи. Взагалі всі помилки поділяю на два типа:

  1. ті, про які ви знаєте самі і це вас влаштовує;
  2. ті, про які ви навіть не здогадуєтесь, а такі сюрпризи вам точно не на користь.

Про них і розповім. І почну з наказу про облікову політику.

Коли ми приходимо на підприємство з аудиторською перевіркою і питаємо, чи є наказ, всі кажуть «є». Перший варіант, який трапляється як один на тисячу - це ґрунтовно виписаний наказ, що відображає всі нюанси господарської діяльності цього підприємства. Другий, коли «зараз буде» і швиденько до google, скачати, змінити назву, роздрукувати. Наявність наказу - це добре, але ж не може бути єдиної типової форми для всіх.

Яскравий приклад - велике виробниче підприємство, понад 600 працівників. Виробництво має наказ на три сторінки, без додатків, без затвердженої бази розподілу загальновиробничих витрат і, навіть, межа вартісного критерію основного засобу – 6000 грн. Тобто, якби прийшла податкова, це підприємство мало б великі проблеми з підтвердженням сум витрат.

Що ще може зацікавити як аудиторів, так і перевіряючих у вашому наказі? Помилки полягають у тому, що, наприклад, у наказі зазначено середньозважений метод вибуття запасів, а в бухгалтерській програмі вказаний метод ФІФО. Чому? Або це технічна помилка, або бухгалтеру було необхідно створити витрати в цьому звітному періоді і він свідомо змінює метод. Відповідно застосований метод не відповідає вашому наказу, а фінансовий результат звітного періоду буде штучно занижений.

Наступною поширеною помилкою є підтвердження сум нарахованої амортизації. Що таке амортизація? Ви бачите на слайді. Нагадаю, в бухгалтерському обліку амортизація нараховується щомісяця, за винятком виробничого методу. Де ми можемо побачити суму нарахованої амортизації, в якому паперовому документі? Джерелом будуть відомості нарахування амортизації і найчастіша помилка бухгалтерів полягає у тому, що не роздруковуються відомості з нарахування з бухгалтерської програми. Тобто ви зробили проводки з нарахування амортизації, розрахували суми, а документ не роздрукували. Нюанс у тому, що в обліку всі операції оформлюються на підставі первинних документів. Отже, саме такі відомості підтверджують наші витрати з амортизації, які ми відображаємо у формі №2 та у першому розділі активу балансу як складову зносу. Висновок: роздруковуйте відомості нарахування амортизації щомісяця.

Помилкові формування у наказах, які можуть вам зашкодити. На слайді ви бачите одне з найпоширеніших ризикових формувань. Нагадаю, що ліквідаційна вартість є сумою коштів, яку підприємство отримало б у випадку вибуття основного засобу після закінчення його строку експлуатації. Або простими словами, за скільки його можна продати після того як закінчився строк експлуатації. Продати за 0? Це майже неможливо. Ну так, можуть бути винятки, але вони повинні бути прописані, конкретизовані та аргументовані. І здавалось, які проблеми? А на практиці, під час перевірок податківці самостійно визнають ліквідаційну вартість найкоштовніших об’єктів основних засобів та перераховують задекларовану податкову амортизацію. А це нарахування податку на прибуток, можливо, і ПДВ, у випадку продажу нижче нової балансової вартості і штрафи.

Йдемо далі. Багато хто вже перевів свою паперову документацію в електронний вигляд. Це про вас? Відповідно, якщо ви отримуєте від контрагентів, надаєте своїм покупцям первинні документи в електронній формі, але маєте ось таку стандартну фразу у наказі, податківці можуть використати це формулювання проти вас. Як? Щоб поставити під сумнів ваші витрати на підставі електронних документів, бо ваш наказ про облікову політику передбачає виключно паперові документи. Отже, проаналізуйте свій наказ про облікову політику, щоб він грав на вашу користь і захищав під час перевірок.

 ***

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»

  • Хмарні сервіси: переваги для бізнесу
    Раніше для роботи з великими обсягами інформаціями потрібна була потужна комп’ютерна техніка. Її регулярно необхідно було оновлювати, тримати штат спеціалістів, які б стежили за працездатністю електроніки
    05.03.202480
  • 5 причин вибрати iPhone 15 Plus для роботи
    Смартфон для роботи має бути збалансованим: достатньо потужним для вирішення професійних задач і водночас простим у керуванні. Як, наприклад, Епл Айфон з продуманою до дрібниць операційкою
    25.02.202414
  • Планшет для бухгалтерії: у чому користь цього пристрою
    Ведення бухгалтерського обліку – це громіздка та об’ємна справа. Зазвичай бухгалтери на великих підприємствах працюють за персональними комп’ютерами, на котрі встановлено ліцензійні програми для обліку та аудиту
    05.01.20242591
  • Фінанси у фокусі: найгарячіші тренди роботи для бухгалтерів у різних містах від експертів Jooble
    Сфера фінансів та бухгалтерії в Україні розвивається навіть під час війни. Розповідаємо про бухгалтерські тренди ринку праці та рівні доходів у різних містах
    29.12.202344
  • Навіщо бухгалтеру Макбук?
    Бухгалтер — працівник, на якому тримається фінансова, облікова та статистична складова бізнесу, а його головний інструмент — персональний комп’ютер. Його робота часто передбачає професійну активність 24/7, крім потужного компа з усіма потрібен ще й лептоп
    27.11.2023551