• Посилання скопійовано

Альтернатива 1С на українському ринку: вибір ефективної ERP-системи

Як обрати ефективну ERP-систему та розпочати процес міграції. На що слід звернути увагу, обираючи рішення для забезпечення цілісного управління та автоматизації бізнес-процесів компанії

Альтернатива 1С на українському ринку: вибір ефективної ERP-системи

З кожним днем кількість користувачів 1C зменшується, але всі ми розуміємо, що міграція – це тривалий процес, що потребує часу та ресурсів.

Опендатабот та Netpeak нарахували 44 програмні продукти російського походження, котрі наразі активно використовуються в Україні. Серед них: 1С та його аналог BAS, «Мой Склад», Bitrix24, AmoCRM та інші. Використання такого ПЗ несе одразу кілька ризиків: починаючи від припинення оновлень і закінчуючи тотальним блокуванням такого ПЗ на рівні держави-агресора, що може зупинити роботу всього бізнесу в Україні.

«Весь цей час головним конкурентним рішенням було 1С, що міцно вкоренилося на ринку України. Сьогодні ми не конкуруємо, оскільки бізнеси активно відмовляються від 1С і шукають заміну цій обліковій системі», – говорить Максим Кондратович, Business Development Manager в SMART business.

Зміни у запиті на ERP

Українська бізнес-спільнота наразі переживає період глибокої трансформації й змушена адаптуватись до епохальних змін. Хтось шукає нових постачальників чи нові ринки збуту, хтось докорінно змінює напрям діяльності або вимушено релокував бізнес в економічне середовище Європи та інших країн світу.

«З початку вторгнення росії ми у SMART business бачимо різке збільшення попиту на заміну російського програмного забезпечення. Раніше найпоширеніший запит на ERP-систему звучав як «хочемо сучасну систему»; тепер риторика змінилась на «допоможіть мігрувати з російського софту», – коментує Максим.

Отже, кожна компанія стикається з однаковими запитами. Спробуймо їх ідентифікувати та знайти рішення: 

  • Які облікові системи наразі є на українському ринку?
  • У чому різниця між локальними рішеннями від українських компаній та всесвітньо розповсюдженими рішеннями від «старожилів» ринку на кшталт Microsoft?
  • Як пов’язані вектор руху до ЄС та програмне забезпечення, котре ви обираєте?
  • Гнучкість до кастомізації і масштабування
  • Швидкість та вартість міграції

 

Які вимоги стоять перед рішеннями для забезпечення цілісного управління бізнес-процесами компанії?

Передусім обрані системи повинні виконувати три умови:

  • Рішення дозволяє вести управлінський, бухгалтерський та податковий обліки, а також облік кадрів та нарахування зарплати.
  • Рішення відповідає вимогам податкового законодавства України + трудовим нормам України і (увага!) регулярно оновлюється з виходом нових законів.
  • Рішення дає ТОП-менеджменту інструменти для планування ресурсів, управління ресурсами і процесами, а також контролю всього бізнесу.

Microsoft Dynamics 365 Business Central – саме те рішення, яке задовольняє критерії вище. За даними statista, ERP-система від Microsoft є лідером серед компаній різних типів та розмірів. Системі надають перевагу не лише великий та середній бізнес, а й маленькі компанії. Microsoft пропонує програмні продукти як для бізнесів, які мають у штаті від двох співробітників, так і для компаній-гігантів з десятками тисяч людей.

З метою адаптації до ринку окремої країни партнери Microsoft займаються локалізацією core-рішення Business Central під місцеве законодавство. Для цього розробляється низка застосунків та інструментів під окремі бізнес-процеси.

Оскільки ERP-система умовно є агрегатором усіх даних щодо всіх процесів і операцій, вона, по суті, стає «центральною нервовою системою» компанії. Важливим фактором під час вибору системи є довіра, яку забезпечує наявність у ній принципу Audit trail. Це детальний хронологічний запис, за допомогою якого відстежуються фінансові транзакції у системі, та можливість відстежувати джерело виникнення операції. Це допомагає виконувати вимоги законодавства та стандартів, таких як SOX (Sarbanes-Oxley Act).

Виступаючи партнером Microsoft, компанія SMART business не тільки виконує роль інтегратора, а й допомагає користувачам із адаптацією та кастомізацією рішення під потреби клієнта або, за потреби, з налаштуванням нестандартних бізнес-процесів, а також ділиться власним накопиченим досвідом. Існує два варіанти впровадження системи Business Central: самостійне розгортання коробкової функціональності у хмарі або за підтримки нашої команди. Це дає можливість клієнту обрати пропозицію, що якнайкраще підходить саме для нього.

SMART business відпрацьовує підходи щодо спрощення і пришвидшення процедури впровадження системи, а завдяки підготовленим шаблонам ми можемо пропонувати і самостійне розгортання, на яке, до речі, нині є суттєвий попит. Якщо у штаті вашої компанії є власний розробник з налаштування 1С, процес його навчання й адаптації до продукту Business Central не викличе складнощів. 

Важливим є і той факт, що систему адаптовано для ведення податкового обліку у 104 країнах світу, тому розгортання системи за межами України може відбутися швидко й ефективно. Як наслідок, клієнт отримує єдину систему для ведення бізнесу в усьому світі й може отримувати консолідовану фінансову звітність.

«Щоб почати вести, приміром, польський облік у Business Central, вам вистачить одного дня. Причому ви можете збирати консолідовану звітність в єдиній системі хоч з десятка країн, де є ваші філіали, централізовано вносити зміни у процеси без додаткових налаштувань кожної окремої компанії», – пояснює Максим.

Порівнюючи ERP-системи, також важливо розуміти, яка екосистема стоїть за кожним конкретним рішенням. До прикладу, Business Central є одним із 72 рішень екосистеми Microsoft. Якщо сьогодні вам потрібна ERP, а вже у найближчому майбутньому ви захочете додати CRM чи певний AI-додаток — ви зробите це легко завдяки безшовній інтеграції рішень всередині єдиної екосистеми/платформи Dynamics 365.

 

Українські системи чи міжнародні: що обрати?

Єдино правильної відповіді не існує. Різним компаніям підійдуть різні ERP-системи. Питання лише у тому, де ви бачите свою компанію через 5, 10, 15 років.

Міжнародні системи розвиваються шляхом «від глобального ринку до локального». Це означає, що базова функціональність системи міжнародного класу за замовчуванням працює для всіх країн та агрегує best practices тисяч впроваджень. Заходячи на ринок певної країни, ERP-система лише адаптується до локального законодавства та певних місцевих робочих практик.

Локальні розробники українських систем натомість створюють функціонал саме під ведення бізнесу в Україні, та їхній подальший вихід на міжнародний ринок — досить складне завдання.

 

«Яка ERP задовольнить потреби вашого бізнесу? Відомо лише вам. Та після 14 років впроваджень ERP я дозволю собі одну непрохану пораду: act local, think global. Впровадження міжнародної ERP системи – це передусім вектор розвитку вашого бізнесу. Ця інвестиція відкриває нові можливості перед компанією та дає перспективи масштабування: як у плані заглиблення бізнес-процесів, так і для розширення на нові ринки. Це прогресивний підхід і прихильність до впровадження новітніх технологій, тому продукт починає приносити додаткову цінність, і бізнес-рішення стають керованими і передбачуваними. Саме на цьому етапі відбувається так званий “AHA MOMENT” для замовника, і рентабельність інвестицій зростає, окупність та доцільність стають очевидними», – говорить Максим.

Резюмуючи, хочемо звернути увагу, що ERP-систему Business Central створено для автоматизації бізнес-процесів підприємств різних розмірів та галузей. Використовується більш ніж у 250 тисячах компаній у 180 країнах світу. Дозволяє вести бухгалтерський, податковий та управлінський обліки за міжнародними стандартами. Містить модулі обліку заробітної плати та кадрів. Своєю чергою, гнучке управління бізнес-процесами є основою диджитал-перетворення вашої компанії. Система постійно еволюціонує, адже як вендор, так і інтегратор відстежують запити ринку, тенденції та вимоги до функціонала, що зростають.
Команда SMART business понад 14 років працює над впровадженням та покращенням Dynamics 365 Business Central, рухаючись у напрямі розвитку системи з огляду на кросгалузеві запити клієнтів у всьому світі. Наша мета – надати ринку якомога більше якісної інформації щодо міграції, впровадження та перспектив користування системою Dynamics 365 Business Central. Забезпечити компаніям як технічну підтримку, так і прозорість розуміння процесів.


Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини партнерів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини партнерів»