Національний банк України планує надати дистанційний доступ до свого Кредитного реєстру. В умовах карантину та обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусу COVID-19, цей крок дозволить заявникам – населенню та юридичним особам – отримати інформацію з Кредитного реєстру Національного банку зручніше та швидше.
Заявник зможе отримати інформацію через запит до пошукової системи Кредитного реєстру. Верифікація даних фізичної особи може здійснюватися за допомогою системи BankID Національного банку або кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
Фізична особа може підписати заяву на отримання інформації з Кредитного реєстру, що подається в електронній формі, особистим КЕП, юридична особа – кваліфікованим електронним підписом свого керівника.
При цьому, заява на отримання інформації з Кредитного реєстру може надаватися і на паперових носіях.
Особа, яка отримує таку інформацію за дорученням, повинна додати до заяви копію документа, що підтверджує її повноваження.
Відповідні норми містить проєкт змін до Положення про Кредитний реєстр Національного банку України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 травня 2018 року №50.
Аналіз регуляторного впливу цього проєкту.
Зауваження та пропозиції до проєкту приймаються до 21 червня 2020 року на поштову або електронну адресу Національного банку України.
Поштова адреса: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9, Національний банк України, Департамент методології регулювання діяльності банків.
Електронна адреса: 22SPRA@U1H0
У 2018 році Національний банк створив централізований Кредитний реєстр. В реєстрі накопичується інформація про кредитні операції позичальників, заборгованість за якими становить понад 100 мінімальних заробітних плат перед одним банком.
Передавання банками до Кредитного реєстру інформації про боржників - фізичних осіб здійснюється відповідно до законодавства України, зокрема з дотриманням вимог Закону України "Про захист персональних даних".
Позичальники, стосовно яких передані дані до Кредитного реєстру, також мають право отримувати з цього реєстру інформацію про себе і у разі незгоди з її змістом вимагати внесення змін до інформації.
На сьогодні в Кредитному реєстрі є інформація про понад 75 000 боржників – фізичних (48 000) та юридичних (27 000) осіб.
Система BankID НБУ дозволяє здійснювати електронну дистанційну ідентифікацію фізичних осіб. За її допомогою користувачі мають можливість безпечно отримувати віддалений доступ до адміністративних (державних), фінансових, комерційних та інших послуг.
Уже зараз у системі доступно більше 100 видів адміністративних та комерційних послуг. Система BankID налічує 38 учасників: 15 банків (ПриватБанк, Ощадбанк, Альфа-банк, ПУМБ, Monobank (Універсал Банк), OTP Bank, А-Банк, банк Альянс, банк ФОРВАРД, банк "Південний", Кредобанк, Радабанк, Мотор-банк, банк Восток, Ідея Банк) та 23 небанківські установи (портали послуг).