• Посилання скопійовано

Реєстр рахунків та нові обовʼязки для СПФМ: з'явився текст урядового законопроєкту!

Оприлюднено текст законопроєкту №13233, яким планується запровадити реєстр рахунків фізосіб та юросіб та обовʼязок для субʼєктів фінмоніторингу повідомляти ДПС про виявлені розбіжності між даними перевірки та реєстром бенефіціарів трастів чи подібних утворень

Реєстр рахунків та нові обовʼязки для СПФМ: з'явився текст урядового законопроєкту!

 

Як ми раніше розповідали, КМУ відкликав свій законопроєкт щодо запровадження реєстру рахунків фізосіб та юросіб. Але намір запровадити такий реєстр залишилися.

Тож 29 квітня Уряд схвалив законопроєкт про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення відповідності актам права ЄСВ та відповідним критеріям, встановленим Європейською платіжною радою, з метою приєднання України до Єдиної зони платежів у євро (SEPА). А вже 30 квітня на сайті ВРУ з'явився зареєстрований новий урядовий законопроєкт №13233.

Як зазначено у пояснювальній записці, законопроєктом запропоновано внести зміни до законодавства в частині:

1. створення реєстру рахунків та індивідуальних банківських сейфів фізичних осіб, визначення: ДПС держателем та адміністратором цього реєстру, відомостей, які вносяться до нього, переліку суб’єктів, які надсилатимуть до ДПС інформацію про рахунки та індивідуальні банківські сейфи фізичних осіб, переліку користувачів, які користуються інформацією цього реєстру у порядку спеціального доступу та/або електронної інформаційної взаємодії між електронними реєстрами;

2. створення реєстру кінцевих бенефіціарних власників трастів або інших подібних правових утворень, визначення: ДПС держателем та адміністратором цього реєстру, відомостей, які вносяться до нього, переліку осіб, які надсилатимуть до ДПС інформацію про кінцевих бенефіціарних власників трастів або інших подібних правових утворень, переліку користувачів, які мають спеціальний доступ до цього реєстру, а також запровадження механізму верифікації інформації про кінцевих бенефіціарних власників трастів або інших подібних правових утворень;

3. встановлення обов’язку для Національного банку України, банків, інших фінансових установ, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей направляти до ДПС повідомлення про відкриття та/або закриття рахунків / електронних гаманців фізичних осіб, укладення або припинення договору про надання індивідуального банківського сейфа; 

4. надання права на безоплатну вторинну правничу допомогу викривачам у зв’язку з повідомленням ними інформації про порушення у сфері запобігання та протидії, а також інших прав та гарантій захисту викривачів, а також встановлення заборони на розкриття інформації про викривача, його близьких осіб;

5. удосконалення процедури верифікації інформації про кінцевих бенефіціарних власників юридичних осіб та удосконалення застосування режиму санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання завідомо недостовірних відомостей про кінцевого бенефіціарного власника та/або структури власності юридичної особи;

6. розширення переліку спеціально визначених суб’єктів первинного фінансового моніторингу суб’єктами господарювання, які здійснюють зберігання або торгівельну діяльність культурними цінностями через вільні порти та/або надають посередницькі послуги в такій торгівельній діяльності, встановлення вимоги щодо виконання ними обов’язків суб’єкта первинного фінансового моніторингу забезпечуються за умови, якщо сума фінансової операції (або пов’язаних фінансових операцій) дорівнює або перевищує 400 тис. гривень, а також визначення, що державне регулювання та нагляд у сфері запобігання та протидії за такими суб’єктами здійснюється Мінфіном;

7. розширення переліку спеціально визначених суб’єктів первинного фінансового моніторингу довірчими власниками трасту або іншого подібного правового утворення, які є резидентами України, а також визначення, що державне регулювання та нагляд у сфері запобігання та протидії за такими суб’єктами здійснюється Мін’юстом;

8. встановлення необхідності затвердження вищим органом управління суб’єкта первинного фінансового моніторингу правил фінансового моніторингу, програм проведення первинного фінансового моніторингу та інших внутрішніх документів з питань фінансового моніторингу;

9. встановлення обов’язку для суб’єктів первинного фінансового моніторингу повідомляти ДПС про виявлення розбіжностей між отриманими ними в результаті здійснення належної перевірки та розміщеними в реєстрі кінцевих бенефіціарних власників трастів та інших подібних правових утворень відомостями про кінцевих бенефіціарних власників трастів або інших подібних правових утворень;

10. встановлення обов’язку для суб’єктів державного фінансового моніторингу надавати відомості, що можуть свідчити про ознаки вчинення правопорушень, до відповідних суб’єктів державного фінансового моніторингу, правоохоронних та інших державних органів;

11. встановлення обов’язку для суб’єктів державного фінансового моніторингу вживати заходів щодо недопущення до управління, набуття істотної участі у суб’єктів первинного фінансового моніторингу осіб, які мають судимість за злочини проти основ національної безпеки України, миру, безпеки людства тощо, їх спільників та/або співучасників, а також щодо перевірки бездоганної ділової репутації суб’єктів первинного фінансового моніторингу, що провадить свою діяльність одноособово, без утворення юридичної особи, осіб;

12. удосконалення повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, та спеціально уповноваженого органу;

13. впровадження ефективних, стримуючих та пропорційних санкцій за порушення суб’єктами первинного фінансового моніторингу вимог законодавства у сфері запобігання та протидії, які відповідають вимогам стандартів FATF та Директивам ЄС про запобігання використанню фінансової системи для відмивання грошей та фінансування тероризму.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Фінанси і банки/НБУ і банківська система

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «НБУ і банківська система»