5 липня Верховна Рада України ухвалила Проект Закону №8331-д про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функціонування фінансового сектору в Україні. Про це повідомляє прес-служба Міністерства фінансів України.
У чому суть?
Одним з пріоритетних напрямків роботи Мінфіну є реформування державного банківського сектору.
Оновлені Засади стратегічного реформування державного банківського сектору було схвалено на засіданні КМУ 21 лютого 2018 року. Вони базуються на таких основних пріоритетах:
- Впровадження стратегій для окремих банків з метою відновлення їх діяльності як стабільних, прибуткових установ, що функціонують на комерційних засадах.
- Удосконалення ефективності моделі управління державними банками шляхом покращання корпоративного управління, дисципліни та реалізації стратегії.
- Впровадження ефективної платформи для роботи з непрацюючими кредитами з метою зменшення тиску на баланси державних банків.
- Впровадження планів виходу держави з володіння банками задля забезпечення підвищення їх вартості.
Процес трансформації банків державного сектору можливо реалізувати лише за умови наявності моделі корпоративного управління, яка базується на найкращих міжнародних стандартах. Тому у напрацюванні цього законопроекту брали участь також представники міжнародних фінансових організацій - МВФ, ЄБРР, Світовий банк, МФК.
Проектом закону пропонується, зокрема, викласти в новій редакції ст. 7 Закону «Про банки і банківську діяльність».
Мета законопроекту:
- переглянути принципи та механізми корпоративного управління держбанків;
- привести їх у відповідність до найкращих міжнародних стандартів (ЄС, ОЕСР, Базельського Комітету) шляхом створення ізольованої від політичного впливу системи управління діяльністю держбанків;
- утворити наглядові ради, більшість у складі яких становитимуть незалежні члени.
Основні положення законопроекту:
- Склад наглядової ради - 9 членів: 3 члени є представниками держави (представники профільного Комітету ВРУ, Президента, КМУ); 6 членів повинні бути незалежними представниками;
- Для визначення претендентів на посади членів наглядової ради держбанку КМУ утворює конкурсну комісію, до складу якої входять представники від профільного Комітету ВРУ, Президента, КМУ;
- Визначається перелік критеріїв, яким повинні відповідати незалежні члени наглядової ради та представники держави у наглядовій раді державного банку;
- Претенденти на посади незалежних членів наглядової ради держбанку визначаються шляхом конкурсного відбору в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів, виключно із числа кандидатів, відібраних на умовах відкритого конкурсу визнаною компанією з добору персоналу, що має не менш як десятирічний міжнародний досвід надання послуг.
Що це дасть?
Прийнятий сьогодні ВРУ №8331-д (Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функціонування фінансового сектору в Україні) дасть змогу імплементувати в практику корпоративного управління державних банків ефективні практики корпоративного управління.