"Це - революція для центрального банку та суттєвий крок назустріч учасникам ринку. Ми не тільки словами, але і діями доводимо свою прозорість та партнерське ставлення до учасників фінансового ринку. Ми стаємо клієнтоорієнтованими, навіть сам проект із створення Відділу обслуговування фінансових установ носить назву "Єдиний сервісний центр НБУ для учасників ринку",- наголосив заступник Голови Нацбанку Роман Борисенко.
За його словами, із відкриттям цього Відділу доступ банків та небанківських фінансових установ до послуг регулятора стане уніфікованим та більш зручним.
"Відділ стане "єдиною точкою входу" для звернень фінансових установ. Їх обслуговування відбуватиметься на єдиних засадах та ринкових принципах", - зауважив Роман Борисенко.
Активна фаза роботи над проектом була розпочата наприкінці минулого року. В рамках роботи над проектом, був досліджений досвід з обслуговування учасників ринку інших центральних банків світу, зокрема Литви та Німеччини.
Новостворений Відділ, що входить до складу операційного департаменту НБУ, надаватиме банкам та небанківським фінансовим установам послуги з:
- перевірки комплектності документів, поданих банком/небанківською фінансовою установою, повноважень підписантів;
- укладання типових угод, договорів за зразками та їх супроводження (внесення змін, тощо);
- листування, інформування щодо підключення до послуги/прийняття запиту в роботу, статусу запиту;
- надання консультацій щодо послуг, які надає Нацбанк, та приєднання до Єдиного договору банківського обслуговування;
- координації діяльності НБУ щодо надання послуг згідно Єдиного договору банківського обслуговування.
При цьому, Відділ супроводжуватиме наступні операції:
- Операції на МВРУ та фондовому ринку України;
- Операції з розміщення депозитних сертифікатів;
- Послуга Bank ID;
- Підключення до СЕП;
- Інформаційні послуги НПС "Простір";
- Підключення до системи ЕП;
- Послуги Засвідчувального Центру Нацбанку;
- Використання засобів захисту інформації;
- Депозитарне обслуговування депозитарних установ (банків та небанківських фінансових установ) депозитарієм НБУ;
- Операції з рефінансування (кредити овернайт, кредити рефінансування);
- Операції прямого РЕПО.
"Для формування переліку послуг нового підрозділу підрозділи Нацбанку здійснили колосальну аналітичну роботу. Таке рішення суттєво підвищить швидкість та якість обслуговування і виведе взаємодію Нацбанку з учасниками ринку на новий рівень. Так, наступними кроками у розвитку сервісного обслуговування фінансових установ стане збільшення електронного документообігу, стандартизація процесів та їх автоматизація",- підкреслив заступник Голови НБУ.
При цьому, старт роботи відділу обслуговування фінустанов не передбачає підписання додаткових документів із фінансовими установами.
"У червні Відділ розпочав роботу у пілотному режимі. Наразі співробітники уже налаштовують усі процеси та невдовзі будуть готові розпочинати плідну співпрацю з ринком. Для удосконалення цього сервісу у подальшому ми відкриті до пропозицій та зауважень, тож будемо вдячні за зворотній зв’язок від банків", - підкреслив директор операційного департаменту НБУ Сергій Подік.
Територіально Відділ обслуговування фінустанов знаходиться за адресою: м. Київ, Контрактова площа, буд. 2-б (під’їзд 4). Його контакти: тел.: 0 800 505 240, e-mail: cs@bank.gov.ua