• Посилання скопійовано

Реформа оплати праці та зміна соціальних норм: доопрацьовано законопроект

Кабмін уніс до Верховної Ради доопрацьований законопроект №5130 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України"

Реформа оплати праці та зміна соціальних норм: доопрацьовано законопроект

Як зазначено у пояснювальній записці, "основною метою прийняття проекту акта є вдосконалення законодавства у сфері підвищення мінімальної зарплати та страхових виплат, легалізація відносин у сфері зайнятості та оплати праці, шляхом делегування органам місцевого самоврядування повноважень у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення, а також накладання штрафів за його порушення".

Розглянемо коротко, які зміни пропонує цей законопроект. Докладно про усі зміни читайте в аналітичній статті від редакції тут>>

 

В частині оплати праці 

 1) Новий порядок формування тарифної сітки оплати праці.

У бюджетній сфері мінімальна тарифна ставка (посадовий оклад) встановлюватиметься Кабінетом Міністрів України. У небюджетній сфері підприємства визначатимуть тарифні ставки самостійно у колективних договорах.

При цьому мінімальна тарифна ставка не може бути нижчою за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року.

2) Заробітна плата або посадові оклади визначатимуть на основі мінімальної заробітної плати.

Пропонується  визначати їх у співвідношенні до прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня календарного року.

3) Встановити такі гарантії забезпечення мінімальної заробітної плати.

Розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати.

При обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру не враховуються доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я, за роботу в нічний та надурочний час, роз’їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат.

Якщо нарахована заробітна плата працівника, який виконав місячну норму праці, є нижчою від законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати, власник або уповноважений ним орган проводить доплату до її рівня, яка виплачується щомісячно одночасно з виплатою заробітної плати.

Коли розмір заробітної плати у зв’язку з періодичністю виплати її складових є нижчим за розмір мінімальної заробітної плати, проводиться доплата до її рівня.

У разі укладення трудового договору про роботу на умовах неповного робочого часу, а також при невиконанні працівником в повному обсязі місячної/годинної норми праці мінімальна заробітна плата виплачується  пропорційно виконаній нормі праці.

Мінімальна заробітна плата в погодинному розмірі застосовується на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності та у фізичних осіб, які використовують найману працю, у разі застосування погодинної оплати праці.

 

В частині соціального страхування

1) Завершення реорганізації ФСС НВВ і ФСС з ТВП та запровадження діяльності Фонду соціального страхування України як нової соціальної інституції.

2) Відновлення щорічного перерахунку щомісячних страхових виплат потерпілим на виробництві.

3) Здійснення перерахунку страхових виплат потерпілим на виробництві, розміри яких у перерахунку на 100 % втрати працездатності менше мінімальної заробітної плати.

 

У частині легалізації відносин у сфері зайнятості та оплати праці

1) Запровадження на ринку праці нового механізму контролю, пов’язаного наданням повноважень зі здійснення контролю у сфері зайнятості та оплати праці виконавчим органам рад міст обласного значення та об'єднаних територіальних громад.

2) Встановлення зобов’язання для фізичних осіб-підприємців сплачувати ЄСВ.

3) Посилення відповідальності юридичних і фізичних осіб-підприємців за недопуск державного інспектора праці до проведення перевірки:

- штраф у розмірі до трьох мінімальних заробітних плат у всіх випадках не допущення інспекторів до перевірки, крім випадку, коли темою перевірки є не оформлення трудових договорів з працівниками та виплата зарплат в „конверті”;

- у розмірі 100 мінімальних заробітних плат при не допущенні державного інспектора праці до перевірки, коли вона здійснюється з метою виявлення працівників з неоформленими трудовими договорами, виплати заробітної плати без нарахування та сплати ЄСВ (виплата зарплати в „конверті”).

 

У частині пенсійного забезпечення на 2017 рік

1) Продовження особливого порядку виплати пенсій для працюючих пенсіонерів.

2) Визначення максимального розміру пенсії в абсолютній сумі на рівні 10 740 гривень.

 

Щодо виплати стипендій студентам (курсантам) вищих навчальних закладів

Пропонується уповноважити Кабмін визначати порядок виплати соціальних стипендій для окремих категорій осіб, яким законами України надано це право.

 

У частині сплати ЄСВ платниками єдиного податку

Запропоновано встановити для платників єдиного податку І групи норму, згідно з якою сума ЄСВ не може бути меншою ніж 0,5 розміру мінімального розміру страхового внеску.

 

Щодо надання адмінпослуг, сплати судового збору та держмита

Прив'язати розмір платежів до прожиткового мінімуму для працездатних осіб (замість мінімальної заробітної плати, як є сьогодні). 

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: Верховна Рада України

Рубрика: Праця та соціальний захист/Оплата праці

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Оплата праці»