• Посилання скопійовано

Витяг з Електронного реєстру листків непрацездатності: як отримуємо і застосовуємо?

ПФУ на початку травня затвердив форму витягу з Електронного реєстру листків непрацездатності. Яку інформацію містить ця форма, як її отримати і для чого вона потрібна роботодавцю та працівнику?

Витяг з Електронного реєстру листків непрацездатності: як отримуємо і застосовуємо?

Нагадаємо, що Постановою від 02.05.2022 р. №4-1 Пенсійний фонд України затвердив форму витягу з Електронного реєстру листків непрацездатності.

 

Хто і як може отримати витяг?

Згідно з п. 16 Порядку № 328 інформація з Реєстру надається територіальними органами ПФУ в паперовій формі як витяг з Реєстру за усним зверненням:

  • застрахованій особі (тобто фізособі) - особисто з пред’явленням документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документа, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, та документа, що підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків або свідоцтва про загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи пенсійного посвідчення;
  • батькам, опікуну, піклувальнику, іншому законному представнику, якщо застрахованою особою є неповнолітня або недієздатна особа чи особа, цивільна дієздатність якої обмежена, - з пред’явленням документів, що посвідчують особу, а також документів, що посвідчують родинні зв’язки з адресатом (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб тощо), чи рішення органу опіки і піклування про призначення їх опікунами чи піклувальниками;
  • представнику застрахованої особи чи страхувальника - з пред’явленням документів, що посвідчують особу та повноваження представника діяти від імені особи, яку він представляє.

Інформація з Реєстру може надаватися застрахованим особам в електронній формі через термінали доступу, в тому числі автоматизовані, суб’єктів, підключених до інформаційних сервісів на порталі послуг відповідно до укладених з Пенсійним фондом України договорів у порядку, встановленому законодавством.

 

Форма витягу затверджується правлінням ПФУ за погодженням з Мінсоцполітики. Що і було зроблено Постановою №4-1. Проте, що саме повинно міститися у витягу, Порядок №328 не визначає. Отже, ми можемо дізнатися про це лише зі самої форми.

 

Яку інформацію містить витяг?

З форми ми бачимо, що витяг містить:

  • власний номер, дату і навіть час формування;
  • відомості про орган, який його сформував та видав, та особу, якій його було видано (заявника). При цьому зазначаються дані про документ, за яким заявника було ідентифіковано (паспорт тощо);
  • інформацію про застраховану особу, оформлений на неї лікарняний (зі зазначенням номера як лікарняного, так і медичного висновку та номера випадку непрацездатності);
  • 4 таблиці з докладною інформацією про лікарняний, порушення режиму лікування, страхувальника (роботодавця) та орган, яким оформлено медичний висновок або внесено відомості про усиновлення (для виплати декретних).

 

Для чого потрібен витяг?

У Порядку № 328 це не зазначено, тож можна зробити висновок, що цей витяг отримується за бажанням.

Наприклад, інформація з Реєстру, що містить відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків, період і причину непрацездатності, надається тільки особі, якої зазначені відомості стосуються. А її страхувальнику - за період перебування особи у трудових відносинах із ним відповідно через електронні кабінети застрахованої особи та страхувальника на порталі послуг. А також особі, яка засвідчила тимчасову непрацездатність, - через електронну систему охорони здоров’я.

Проте це саме інформація, і мати витяг для отримання якихось соціальних виплат було не потрібно.

Але у витягу є особлива функція.  Про це ФСС говорив ще у листі від 27.07.2021 р. №03/С-619з-798. І знову повернувся до цієї теми зараз.

Як повідомляє ФСС, з травня 2022 року отримати допомогу з тимчасової непрацездатності чи по вагітності та пологах українці можуть не лише на підставі оригіналу е-лікарняного, але і його витягу!  Саме зараз, бо нарешті затверджена форма цього витягу.

Його можна використати, наприклад, якщо роботодавець не має можливості подати заяву-розрахунок до ФССУ через бойові дії – тоді працівник може звернутись до будь-якого зручного відділення ФССУ для отримання виплат напряму на підставі витягу його е-лікарняного.

***

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Трудові відносини»