• Посилання скопійовано

Нові способи подання заяв на допомогу по частковому безробіттю в е-формі: рішення Уряду

Внесено зміни до порядків, що регулюють надання допомоги по частковому безробіттю, облік безробітних та соціальні послуги, дозволивши подання заяв онлайн через сайт та мобільний додаток Державного центру зайнятості й через Дію

Нові способи подання заяв на допомогу по частковому безробіттю в е-формі: рішення Уряду

Кабмін постановою від 14.07.2025 №839 вніс зміни до низки власних постанов щодо цифровізації процесів у Державній службі зайнятості та удосконалення її діяльності. 

У Порядку надання допомоги по частковому безробіттю уточнено, що для отримання допомоги по частковому безробіттю роботодавець або фізична особа — підприємець, яка є застрахованою особою, подає до центру зайнятості заяву про надання допомоги по частковому безробіттю за місцем провадження його або її господарської діяльності:

1) в електронній формі:

  • з використанням засобів офіційного вебсайту Державного центру зайнятості (за наявності технічної можливості);
  • за допомогою мобільного додатка Державної служби зайнятості (за наявності технічної можливості);
  • за допомогою засобів електронних комунікацій з накладенням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, або віддаленого кваліфікованого електронного підпису “Дія.Підпис” (“Дія ID”), створеного за допомогою мобільного додатка Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Дія), на адресу електронної пошти відповідного центру зайнятості;

2) у паперовій формі — особисто до центру зайнятості. Форма заяви затверджується Державним центром зайнятості.

У новій редакції викладено додаток 1 до Порядку "Відомості про осіб, щодо яких виконуються вимоги статті 47 Закону “Про зайнятість населення”.

Крім того, у новій редакції викладено Порядок надання соціальних послуг суб’єктам ринку праці кар’єрними радниками, спеціалізованими кар’єрними радниками, консультантами по роботі з роботодавцями, затверджений постановою КМУ від 17.03.2023 №237.

Зміни внесено в частині:

  • перерозподілу функціональних обов’язків між співробітниками центру зайнятості, переорієнтації роботи ДСЗ на рекрутинг, швидке та якісне укомплектування вакансій роботодавця;
  • посилення взаємодії та розширення напрямків співпраці з роботодавцями (визначення перспективної потреби роботодавців у робочій силі, професійне навчання зареєстрованих безробітних з урахуванням перспективної потреби ринку праці тощо);
  • розширення можливостей для самообслуговування суб’єктів ринку праці шляхом запровадження самостійного подання та отримання особами запитуваних документів (з QR-кодом) в режимі реального часу через електронний кабінет/мобільний додаток ДСЗ, зокрема довідок про перебування особи, яка шукає роботу, на обліку в центрі зайнятості/реєстрації безробітного, про проведені виплати та про суми нарахованого доходу.

Також внесено зміни до Порядку реєстрації, перереєстрації зареєстрованих безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженому постановою КМУ від 30.03.2023 №446.

Зокрема, в частині:

  • спрощення процедури обліку осіб, які шукають роботу, реєстрації (припинення реєстрації) безробітного та призначення (поновлення) виплати допомоги по безробіттю;
  • скасування у паперовій формі персональної картки та запровадження її ведення у електронній формі в Єдиній інформаційно-аналітичній системі ДСЗ;
  • спрощення порядку профілювання, складання індивідуального плану працевлаштування зареєстрованого безробітного (далі – ІПП), скасування у паперовій формі ІПП та запровадження його ведення у електронній формі;
  • доведення до відома особи інформації (відомостей), зокрема про прийняті центром зайнятості рішення по особі, здійснюватиметься шляхом надсилання особі повідомлення засобами офіційного вебсайту Державного центру зайнятості (через електронний кабінет шукача роботи) або за допомогою мобільного додатка ДСЗ, а не під час безпосереднього відвідування центру зайнятості шляхом підтвердження зазначеного підписом особи у відповідному додатку до персональної картки;
  • запровадження подання до ДСЗ в електронній формі через електронний кабінет/мобільний додаток ДСЗ заяв про надання (поновлення) статусу зареєстрованого безробітного, призначення (поновлення) виплати допомоги по безробіттю, припинення реєстрації безробітного, бажання отримувати соціальні послуги та виплату допомоги по безробіттю в іншому центрі зайнятості (далі – заяви), з використанням віддаленого кваліфікованого електронного підпису “Дія Підпис” (“Дія ID”) або електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.

Також у цьому порядку передбачається збільшити термін, з якого припиняється облік осіб, які шукають роботу, з 60 календарних днів до 120. 

Постанова набирає чинності через 4 місяці з дня її опублікування. 18.07.2025 її офіційно опубліковано в "Урядовому курєрі".

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Інше

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Інше»