19 липня 2018 року відбулося позачергове засідання правління Фонду соціального страхування України. На засіданні правління розглянуто перелік важливих нормативно-правових актів з питань статутної діяльності Фонду. Зокрема, затверджено:
1. Програму робіт Фонду соціального страхування України на 2018 рік.
2. Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду (постанова ФСС від 19.07.2018 р. №12, більше тут).
3. Порядок призначення, перерахування та проведення страхових виплат, які Фонд здійснює потерпілим на виробництві та членам їх сімей, привівши його у відповідність до норм чинного законодавства (постанова ФСС від 19.07.2018 р. №11, більше тут).
4. Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (у новій редакції) (постанова ФСС від 19.07.2018 р. №13, подробиці тут).
5. Порядки списання Фондом безнадійної дебіторської заборгованості зі сплати страхових коштів та списання кредиторської заборгованості Фонду, строк позовної давності якої минув.
Зокрема, з 1 жовтня цього року вводиться у дію нова форма заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення застрахованим особам та окремих виплат потерпілим на виробництві. Документ оформлює та подає до робочого органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України або його відділення страхувальник (роботодавець).
Як розповідають у ФСС, нова форма заяви-розрахунку об’єднала документи, на підставі яких здійснювалось фінансування страхувальників до реорганізації ФСС з ТВП та ФСС НВВ.
Зокрема, відповідно до прийнятого Порядку, оформлена заява-розрахунок може бути передана роботодавцем і прийнята Фондом в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису.
Крім того, Порядок запроваджує нові підходи до обслуговування страхувальників, дозволить вдосконалити систему фінансування та упередити можливі помилки при визначенні розміру допомоги та страхових виплат.
З цією метою робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюватимуть попередній контроль правильності нарахування виплат та у разі виявлення помилок надаватимуть рекомендації страхувальнику щодо їх усунення ще до фінансування виплат. Це дозволить уникнути штрафів, які сьогодні можуть накладатись на роботодавця у разі виявлення неправомірного використання коштів Фонду соціального страхування України під час перевірок за фактом вже профінансованих заяв-розрахунків.
Також з 1 жовтня цього року набуває чинності система інформування роботодавцем про здійснені виплати застрахованим особам, що має на меті зменшити ризик можливих затримок при компенсації застрахованим особам втраченого заробітку за період хвороби (оплата за листками непрацездатності), виплаті допомоги по вагітності та пологах, здійсненні страхових виплат потерпілим на виробництві.
Цей крок, на думку ФСС, дозволить мінімізувати ризик затримок при виплаті допомоги з тимчасовій втраті працездатності та надалі зменшити навантаження на роботодавців за рахунок спрощення звітності.
Також внесено зміни до граничної чисельності працівників та структури виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України. Розглянуто інші питання статутної діяльності Фонду.