• Посилання скопійовано

ФСС оновив порядок створення та роботи комісії зі соцстрахування

Фонд соцстраху оприлюднив нове Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності

ФСС оновив порядок створення та роботи комісії зі соцстрахування

Фонд соцтраху постановою від 19.07.2018 р. №13 затвердив нове Положення про комісію (уповноваженого) зі страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності. Про це ми уже повідомляли раніше ось тут, тепер же з'явився й сам текст постанови.

гідно з текстом постанови, вона набирає чинності з моменту її оприлюднення. І на думку Фонду соцтраху, це є день її оприлюднення на офіційному сайті ФСС (тобто 27 липня 2018 року). Про це тут.

 

Створення комісії: коли та як саме?

У документі прописано, що така комісія створюється (обирається) та діє на підприємстві, в установі, організації, що використовує найману працю, незалежно від форм власності і господарювання. Створюється вона при чисельності застрахованих осіб понад 15 працюючих за наймом. При чисельності на підприємстві застрахованих осіб 15 і менше на загальних зборах працівників обирається уповноважений із соціального страхування підприємства. 

На підприємстві, де нарахування і виплата зарплати, а також виплата матеріального забезпечення з соціального страхування, здійснюються у його структурних підрозділах, комісії із соціального страхування створюються у цих підрозділах підприємства.

На підприємствах, в установах, організаціях, де нарахування і виплата зарплати, а також виплата матеріального забезпечення з соціального страхування, здійснюються централізовано, створюється центральна комісія із соціального страхування підприємства, установи,  організації.

 На новоствореному підприємстві комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства створюється (обирається) у місячний строк після державної реєстрації підприємства 

 

Права комісії (уповноваженого) із соцстрахування

 Комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства має право:

  1. отримувати від роботодавця відомості щодо суми фінансування Фондом для надання матеріального забезпечення найманим працівникам;
  2. отримувати від робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення безкоштовні консультації з питань застосування законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності;
  3. звертатися за необхідності до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень щодо перевірки правильності видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам підприємства;
  4. перевіряти дотримання застрахованими особами режиму, визначеного лікарем на період тимчасової непрацездатності;
  5. звертатися до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень у разі спору між комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства та роботодавцем з питань надання матеріального забезпечення застрахованим особам підприємства, а також у випадку невиконання роботодавцем рішень комісії (уповноваженого);
  6. вносити до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень пропозиції по організації та удосконаленню роботи по соціальному страхуванню на підприємствах.

 

Обов'язки комісії (уповноваженого) із соціального страхування 

 Комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства зобов'язана:

  1. приймати рішення про призначення матеріального забезпечення;
  2. приймати рішення про відмову в призначенні матеріального забезпечення, про припинення його виплати (повністю або частково), розглядати підставу і правильність видачі та заповнення листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення;
  3. здійснювати контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення застрахованим особам роботодавцем за рахунок коштів Фонду як за власною ініціативою, так і у зв'язку із зверненням застрахованих осіб;
  4. вживати заходів по своєчасному наданню на підприємстві застрахованим особам матеріального забезпечення за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності;
  5. брати участь у перевірках, що здійснюються на підприємстві робочими органами виконавчої дирекції Фонду з питань правильності використання страхових коштів, надавати контролюючим органам необхідні документи та пояснення з питань, що виникають під час перевірок;
  6. здійснювати заходи по усуненню виявлених комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства та контролюючими органами порушень з питань надання матеріального забезпечення, використання страхових коштів.

***

Нагадаємо, що 19 липня 2018 року, крім цього порядку, було прийнято ще низку важливих нормативно-правових актів. Зокрема, нові Порядок фінансування страхових виплат від ФСС (про нього тут) та Порядок призначення, перерахування та проведення страхових виплат (більше тут).

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: Фонд соціального страхування України

Рубрика: Праця та соціальний захист/ЄСВ, соціальний захист

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ЄСВ, соціальний захист»