27 липня 2018 року на сайті ФСС було оприлюднено текст постанови ФСС від 19.07.2018 р. №13, якою затверджено нове Положення про комісію (уповноваженого) зі страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності. Про це ми повідомляли тут.
Згідно з текстом постанови, вона набирає чинності з моменту її оприлюднення. І на думку Фонду соцтраху, це є день її оприлюднення на офіційному сайті ФСС (тобто 27 липня 2018 року).
Як пояснив голова правління Фонду соціального страхування України Володимир Саєнко, «комісія із страхування кожної установи – ще один орган, окрім Фонду, який має не лише обов’язок, але й повноваження здійснювати контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою лікарняних застрахованим особам. Близько 35% звернень на гарячу лінію ФССУ стосуються затримки виплат за листками непрацездатності. Фонд здійснює фінансування упродовж 10 робочих днів з моменту отримання від роботодавця заяви-розрахунку, лікарняні фінансуються вчасно та в повному обсязі. Але затримки можуть мати індивідуальний характер. Наприклад, з якоїсь причини роботодавець затягнув із подачею заяви-розрахунку. Або, отримавши від Фонду кошти, не встиг виплатити їх працівнику в найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, як це передбачено законом. Комісія має відслідковувати всі ці процеси та вчасно на них впливати, Положення дає їй ці повноваження».
Детальніше про норми нового Положення читайте тут, а також в аналітиці ось тут.
***
Нагадаємо, що 19 липня 2018 року, крім цього порядку, було прийнято ще низку важливих нормативно-правових актів. Зокрема, нові Порядок фінансування страхових виплат від ФСС (про нього тут) та Порядок призначення, перерахування та проведення страхових виплат (більше тут).