• Посилання скопійовано

Як оскаржити податкове повідомлення-рішення: алгоритм дій

Якщо ви отримали від ДПС податкове повідомлення-рішення, найчастіше це означає, що вам буде потрібно протягом 10-ти днів заплатити певну суму коштів до бюджету. А якщо ви з цим не згодні, вам треба це ППР швидко оскаржити

Як оскаржити податкове повідомлення-рішення: алгоритм дій

Крок 1. Платник податків приймає рішення – оскаржувати ППР чи ні

Підстави для оскарження: платник податків вважає, що орган ДПС:

  • неправильно визначив суму грошового зобов'язання
  • або прийняв рішення, що суперечить законодавству, або виходить за межі повноважень органу ДПС, встановлених ПКУ чи іншими законами України (п. 56.2 ПКУ).

Важливо: не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків (п. 56.11 ПКУ). Тобто якщо, наприклад, ППР отримано у зв’язку з несплатою у встановлений строк платником податку податкового зобов’язання, визначеного ним у поданій податковій звітності, то таке ППР не підлягає оскарженню.

Рішення, прийняті органом ДПС, можуть бути оскаржені:

  • в адміністративному порядку – подання скарги до органу ДПС вищого рівня;
  • у судовому порядку – подання позовної заяви до суду.

 

Крок 2. Адміністративне оскарження: платник податків складає скаргу на ППР

Скарга платника податків подається у письмовій формі та має включати таку інформацію:

  • прізвище, ім'я, по батькові, найменування (для юридичних осіб), податкову адресу платника податків, який подає скаргу;
  • найменування контролюючого органу;
  • реквізити оскаржуваного рішення;
  • підстави, за якими оскаржується рішення, обставини справи, які, на думку заявника, встановлені органом ДПС неправильно чи не встановлені взагалі;
  • обґрунтування незгоди платника податків із рішенням контролюючого органу з посиланням на норми законодавства;
  • вимоги та клопотання платника податків, який подає скаргу;
  • інша обов’язкова інформація.

Важливо: вимоги до оформлення скарги містить р. IV Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, затвердженого наказом МФУ від 21.10.2015 р. № 916.

Зверніть увагу! Особливий порядок передбачено для оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН (п. 56.23 ПКУ).

 

Крок 3. Подання скарги до ДПС

Скарга подається до ДПС України щодо ППР, прийнятих територіальними органами ДПС та їх структурними підрозділами (у т.ч. ДПІ).

Строк подання скарги: протягом 10-ти робочих днів, що настають за днем отримання платником податків ППР. Пропущений строк можна поновити протягом шести місяців шляхом подання скарги разом з клопотанням про поновлення пропущеного строку та копіями підтверджуючих документів поважності причин його пропуску (за наявності).

Важливо!  На період карантину, встановленого Кабміном на всій території України, зупиняється перебіг строків для подання скарг платниками податків при адміністративному оскарженні (п. 52-8 підрозділу 10 р.ХХ ПКУ). Але перебіг строків для подання скарг не зупинено для скарг щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету ПДВ та/або з від'ємного значення з ПДВ.

На строк від дня подання скарги до дня закінчення процедури адміністративного оскарження сума грошового зобов'язання, що оскаржується, вважається неузгодженою (п. 56.15 ПКУ). Про подання скарги потрібно письмово повідомити орган ДПС, який прийняв оскаржуване ППР (п. 56.5 ПКУ).

 

Крок 4. Отримати рішення ДПС про розгляд скарги

Строк розгляду скарги - 20 к. днів (у певних випадках - 60 к. днів).

Якщо у 20-денний (60-денний) строк контролюючий орган не надішле свого рішення платниковы податків, то скарга платника вважається задоволеною, а ППР скасованим.

Розгляд матеріалів скарги платника податків відбувається у закритому засіданні, але на підставі письмового клопотання платника податків може бути відкритий розгляд матеріалів скарги.

Платник податків має право офіційно залучати до участі в розгляді скарги представників ЗМІ, здійснювати технічну фіксацію засідання за допомогою фото-, кінозйомки, відео-, звукозапису.

 

Крок 5. Сплатити зобов’язання чи подавати позов до суду?

Якщо за результатами розгляду скарги ДПС приймає рішення про повне задоволення скарги, то процедура адміністративного оскарження закінчується днем отримання платником податків такого рішення (пп. 56.17.2 ПКУ).

А якщо ДПС прийняла рішення не на користь платника? У разі, коли платник податків не погоджується з рішенням ДПС щодо скарги, він може продовжити оскарження у судовому порядку.

Якщо до подання позовної заяви до суду проводилася процедура адміністративного оскарження, платник податків має право оскаржити в суді ППР протягом місяця, що настає за днем закінчення процедури адміністративного оскарження (п. 56.19 ПКУ).

При зверненні платника податків до суду грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили (п. 56.18 ПКУ). Платник податків повинен повідомити ДПС про подання позовної заяви до суду.

Автор: Журавська Інна

Джерело: Бухгалтерська відеоплатформа №1

Рубрика: Право і відповідальність/Оскарження

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Оскарження»