• Посилання скопійовано

Україна наближає захист прав споживачів до стандартів ЄС: розроблено закон

Мінекономіки оприлюднило проєкт Закону “Про захист колективних інтересів споживачів”, що імплементує директиву ЄС та встановлює механізми представницьких позовів для захисту споживачів на європейському рівні

Україна наближає захист прав споживачів до стандартів ЄС: розроблено закон

Підписавши Угоду про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами – членами, з іншої сторони, ратифіковану Верховною Радою України у вересні 2014 року, Україна взяла на себе зобов’язання забезпечити високий рівень захисту прав споживачів та досягти сумісності між системами захисту прав споживачів України та ЄС.

З огляду на це, 14 серпня Мінекономіки оприлюднило проєкт Закону “Про захист колективних інтересів споживачів” (завантажити).

Цей Закон встановлює правові та організаційні засади діяльності кваліфікованих організацій, призначених пред’являти представницькі позови щодо захисту колективних інтересів споживачів.

Цей Закон також передбачає імплементацію в законодавство України положень Директиви Європейського Парламенту і Ради 2020/1828 від 25 листопада 2020 року про представницькі позови щодо захисту колективних інтересів споживачів та про скасування Директиви 2009/22/ЄС.

Проєктом Закону, зокрема, передбачено:

  • вимоги до кваліфікованих організацій;
  • вимоги до заявників, які мають намір здійснювати діяльність кваліфікованої організації;
  • порядок призначення кваліфікованої організації;
  • повноваження комісії з призначення кваліфікованих організацій;
  • надання повноважень центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері захисту прав споживачів (Мінекономіки),
  • щодо виконання функцій національного контактного центру з метою взаємодії з Європейською Комісією та державами-членами Європейського Союзу;

  • надання повноважень компетентному органу (Держпродспоживслужба) щодо створення Комісії з призначення кваліфікованих організацій, ведення переліку кваліфікованих організацій, оприлюднення його на офіційному вебсайті;
  • вимоги щодо доступу споживачів до інформації про кваліфіковані організації, представницькі позови та перелік відомостей, які включає така інформація;
  • особливості пред’явлення представницьких позовів;

  • особливості розгляду справ, пов’язаних з представницькими позовами про захист прав споживачів (з метою припинення (заборони) дії або бездіяльності суб’єкта господарювання) та про відшкодування;
  • особливості мирових угод у представницьких позовах про відшкодування;
  • порядок звітування щодо діяльності кваліфікованих організацій та їх моніторинг;
  • джерела фінансування діяльності з пред’явлення представницьких позовів;
  • відповідальність за окремі порушення у сфері представницьких позовів.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Захист прав споживачів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Захист прав споживачів»