• Посилання скопійовано

Українцям дозволили скаржитися на ліки

Для цього в аптеках з’являться спеціальні картки

Тепер будь-який пацієнт може повідомляти до МОЗ про незрозумілі побічні ефекти або відсутність ефекту при вживанні лікарських препаратів. Для цього потрібно заповнити спеціальну картку і надіслати її звичайною або електронною поштою. Також приймаються скарги телефоном. Про це повідомив президент Всеукраїнської ради захисту прав і безпеки пацієнтів Віктор Сердюк. За його словами, раніше поскаржитися на нехарактерні побічні ефекти, що їх спричинював той чи інший препарат, могли тільки медики.

«Запровадження такої картки наближає нас до того, що тепер буде ретельніший контроль за дією ліків та правильністю їх призначення. Ось, наприклад, відсутність декларованого ефекту від ліків — це дуже важлива побічна дія, яка говорить або про неякісний препарат, або про неправильну схему лікування», — сказав Сердюк.

Картку для скарг можна буде знайти в аптеках, лікарнях або ж в електронному вигляді на сайтах Державного експертного центру МОЗ України (www.pharma-center.kiev.ua, раздел «Фармаконагляд», підрозділ «Карта-повідомлення про ПР ЛЗ») і на сайті Всеукраїнської ради захисту прав і безпеки пацієнтів (www.medrada.org).

У картці зазначаються анкетні та контактні дані пацієнта, інформація про підозрілі ліки із зазначенням торгового найменування, лікувальної форми та виробника. Також слід вказати призначення підозрілого лікувального засобу й описати побічну реакцію або повідомити про відсутність ефективності засобу. Крім того, слід внести інформацію про лікаря та про лікуючу установу, за якими закріплений цей пацієнт.

Як розповів Сердюк, після заповнення картку можна надіслати поштою або факсом. Поштова адреса: ДП «Державний експертний центр МОЗ України», Управління післяреєстраційного нагляду, вул. Ушинського, 40, м. Київ, 03151 або «Всеукраїнська рада захисту прав і безпеки пацієнтів», вул. Фрунзе, 40, м. Київ, 04080. Номер факсу: (044) 587 9961. Адреса для електронного листа: bezpecapacienta@pharma-center.kiev.ua. Для тих пацієнтів, хто не знайшов формуляр або яким з тієї чи іншої причини важко заповнювати картку, можна залишити скаргу телефоном: (044) 587 9961 у робочі дні з 9.00 до 17.00.

Рубрика: Право і відповідальність/Захист прав споживачів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Захист прав споживачів»