Розміщення реклами про зниження цін вже стало нормою нашого життя.
Питання лише в тому, чи справді продукція, яку пропонують у рекламному буклеті або на білбордах, є дешевшою ніж в інших магазинах, супермаркетах чи в інших продавців? А може, це лише рекламний трюк для приваблення покупців?
Антимонопольний комітет вирішив з'ясувати достовірність інформації про зниження цін в одній із торговельних мереж.
На думку комітету, Товариство, замовивши рекламні матеріали зазначеного змісту, намагалося подолати конкуренцію шляхом впливу на споживчий попит покупців не завжди достовірними та такими, що вводять в оману, твердженнями. Відповідна реклама здатна привернути увагу споживача та є додатковим стимулом для придбання товарів саме у торговельній мережі Товариства. Але така реклама є недобросовісною конкуренцією, оскільки може ввести в оману споживачів та завдати шкоди конкурентам.
Підставою для такого висновку стали такі виявлені обставини:
1) на білбордах міста було розміщено рекламу, яка містила знак для товарів та послуг Товариства, а також інформацію про більш низькі ціни у його торговельній мережі, ніж у конкурентів;
2) з метою перевірки достовірності тексту реклами територіальне відділення АМК провело порівняльний аналіз роздрібних цін на продовольчі товари з іншими суб'єктами аналогічного сегменту ринку в цьому місці;
3) за результатами дослідження встановлено, що роздрібні ціни реалізації на окремі продовольчі товари в супермаркетах мережі Товариства є навіть вищими, ніж зафіксовано за результатами проведеного моніторингу.
Зазначимо, що підставою для такого висновку АМК стала отримана інформація, надана Товариством, та здійснене у цьому місці порівняння з понад 105 цінами товарних позицій конкурентів.
Внаслідок цього АМК вважає (і суд його підтримав у цьому переконанні), що Товариство не мало підстав для твердження, що в його торговельній мережі ціни на товари є більш низькими порівняно з цінами конкурентівми.
Тож нам як споживачам слід максимально обережно ставитися до інформації, яка поширюється на рекламних носіях, про зниження цін у певній торгівельній мережі порівняно з іншими продавцями, Ї така інформація може виявитися недостовірною.