• Посилання скопійовано

ГКУ не заперечує можливість закріплення на праві господарського відання майна, яке перебуває у власності різних юросіб

Лист Мін’юсту від 24.10.2011 р. №624-0-2-11/8.1

Мін’юст надає роз’яснення щодо права господарського відання, передбаченого ст. 136 ГК України.

Загалом ця стаття розкриває одну з форм правового режиму майна, закріпленого за суб’єктом підприємництва, — права господарського відання, а саме ? речове право суб’єкта підприємництва, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом), з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою власника у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами.

При цьому, як випливає з частини другої цієї же статті, такий суб’єкт підприємництва має бути заснований в організаційній формі підприємства, встановленій чинним законодавством України.

І тут постає запитання: про яких саме суб’єктів підприємництва йдеться та чи можна говорити про одного та/або різних суб’єктів права власності?

Мін’юст, базуючись на положеннях статей 324 ? 327 ЦК України, статей 22, 74, 78, 112, 123, 134 ? 136 ГК України, доходить висновку про можливість закріплення на праві господарського відання майна, яке перебуває у власності різних суб’єктів права власності.

Від себе додамо, що право господарського відання — це речове право суб’єкта підприємництва, який фактично так само, як і власник, володіє, користується та розпоряджається закріпленим за ним майном. Проте якщо право власника має абсолютний характер, то право господарського відання обмежує згодою власника право розпоряджатися окремими видами майна (випадки такої згоди прямо передбачаються ГК та іншими законами). Право господарського відання характеризується й можливістю власника майна здійснювати контроль за використанням та збереженням належного йому майна (без втручання в господарську діяльність користувача).

Таким чином, право господарського відання — це право суб’єктів підприємництва (юросіб), похідне від права власності, з обмеженням повноважень розпорядження окремими видами майна за згодою власника (уповноваженого органу).

 

Автор: Канарьова Наталія

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024127
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 299
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 5076
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024161
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459