• Посилання скопійовано

Податкова вимога надсилається не раніше 21 дня після отримання рішення ДПІ

Постанова Львівського окружного адмінсуда від 11.01.2012 р. у справі №2а-7293/11/1370

Загартованих змінами до податкового законодавства бухгалтерів напевно немає нічого, що могло б їх здивувати. Проте, кожного разу переглядаючи ПКУ можна знайти щось нове, що до того не привертало особливої уваги.

Так, за приписами п.57.3 ПКУ у разі визначення грошового зобов’язання контролюючим органом … платник податків зобов’язаний сплатити нараховану суму грошового зобов’язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов’язання платник податків зобов’язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідно до п. 59.1 ПКУ у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов’язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до абзацу першого пункту 59.3 ПКУ податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строкусплати суми грошового зобов’язання.

Отже, яким чином обраховується такий «граничний строк сплати»: загалом, як показує практика надсилання податковими органами податкових вимог, варіанти є два

Варіант 1. податкова вимога має надсилатися на 11 деньпісля отримання рішення органу ДПІ платником податків,

Варіант 2. податкова вимога надсилається на 21 деньпісля отримання рішення органу ДПІ платником податків.

Слід зауважити, що суд погодився з доводами Позивача та визнав, що з розрахунку за приписами п. 57.3 та 59.1 ПКУ податкова вимога не може бути надіслана раніше, ніж через 20 днів після отримання підприємством податкового повідомлення-рішення.

Крім того, суд звернув особливу увагу й на зміст податкової вимоги. Так, у відповідності до п.59.3 ПКУ податкова вимога повинна містити

 

  • відомості про факт виникнення грошового зобов’язання та права податкової застави,

 

 

  • розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою,

 

 

  • обов’язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк,

 

 

  • попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави,

 

 

  • про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

 

 

Проте, насьогодні податкові вимоги форми Ю та форми Ф додатків 1 та 2 до Наказу ДПАУ від 24.12.2010 р. №1037 не містять головної, на нашу думку, вимоги - відомості про факт виникнення грошового зобов’язання, натомість вказується лише «за станом на … сума податкового боргу вказаного платника податків за узгодженими грошовими зобов’язаннями становить…». Адже, податкові органи в окремих випадках надсилають податкові вимоги на певні суми і визначити, за яких підстав такий борг утворився – не можливо (особливо, коли йдеться про пеню та штрафні санкції).

Чи підтримає таке тлумачення положень ПКУ апеляційна та касаційні інстанції – покаже час.

Автор: Канарьова Наталія

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024140
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 354
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 5976
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459