• Посилання скопійовано

ДСБЕЗ при проведенні перевірок не має права порушувати режиму роботи установи

Лист МВС від 30.01.2012 р. №1289/Чн

МВС надало роз’яснення положень чинного законодавства, що регулюють порядок проведення перевірок органами ДСБЕЗ.

Нагадаємо, що ДСБЕЗ — одна зі служб МВС, які мають право проводити перевірки грошових та бухгалтерських документів, звітів, кошторисів, інших документів, що підтверджують надходження та витрачання коштів і матеріальних цінностей; проводити перевірку фактичної наявності цінностей (грошових сум, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування); а в окремих випадках — із залученням для здійснення ревізій і перевірок працівників ДКРС, інших фахівців центральних і місцевих органів виконавчої влади (постанова КМУ від 05.07.93 р. №510).

Проте зазначимо, що жодним нормативно-правовим актом не передбачено порядок проведення таких перевірок. Разом з тим право на проведення таких перевірок працівники ДСБЕЗ можуть реалізовувати лише за наявності даних про порушення законодавства, що регулює фінансову, господарську та іншу підприємницьку діяльність, які тягнуть за собою кримінальну відповідальність. Тож такі перевірки слід розцінювати як оперативно-розшуковий захід. Крім того, підрозділи ДСБЕЗ керуються у своїй діяльності законами України від 20.12.90 р. №565-XII «Про міліцію», від 18.02.92 р. №2135-XII «Про оперативно-розшукову діяльність», Кримінально-процесуальним кодексом України.

Отже, МВС повідомляє, що згідно з чинним законодавством підрозділи ДСБЕЗ не виконують функцію держнагляду у сфері господарської діяльності і не проводять планові та позапланові перевірки суб’єктів господарювання, хоча і здійснюють низку контрольних функцій.

Також МВС звертає увагу на те, що у разі отримання відомостей про вчинення господарських, посадових та інших злочинів у сфері економіки або підготовки до їх вчинення Державна служба боротьби з економічною злочинністю зобов’язана провести перевірку зазначеної інформації у порядку та на підставі зазначених вище нормативно-правових актів, якими не передбачаються вимоги чи правила, що визначали б недопущення порушення нормального режиму роботи суб’єкта господарювання, який перевіряється.

 

Автор: Канарьова Наталія

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024166
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 523
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9626
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460