• Посилання скопійовано

МВС визнає, що органи ДСБЕЗ не уповноважені проводити перевірки суб’єктів господарювання

Свого часу, відповідаючи на запитання про правомірність проведення органами Державної служби боротьби з економічною злочинністю (ДСБЕЗ) перевірок підприємств щодо законності здійснення підприємницької діяльності, ми доводили неправомірність таких перевірок міліції. Про це говорили і писали чимало юристів та правозахисники, але пересічному підприємцю було складно довести працівникові ДСБЕЗ, що той відвідав його офіс з перевіркою без достатніх правових підстав.

Не так давно МВС у листі від 30.01.2012 р. №1289/Чн визнало той факт, що підрозділи ДСБЕЗ МВС не виконують функцію державного нагляду у сфері господарської діяльності та не проводять планових/позапланових перевірок суб’єктів господарювання.

Як сказано у листі Міністерства, відповідно до статті 10 Закону України «Про міліцію» на міліцію покладено обов’язки виявляти, припиняти, розкривати злочини та запобігати їм, застосовувати з цією метою оперативно-розшукові та профілактичні заходи, передбачені чинним законодавством. У зв’язку з цим, як зазначає МВС, міліція здійснює перевірку відомостей (!!!) скоєння злочинів та інших правопорушень або підготовку до їх здійснення у порядку та на підставах, передбачених, зокрема, ст. 97 Кримінально-процесуального кодексу України, п. 24 ст. 11 Закону «Про міліцію», ст. 8 Закону «Про ОРД».

Проте у листі МВС №1289/Чн перераховано сфери діяльності, в яких міліція здійснює контрольні функції. Йдеться про контроль дотримання ліцензійних умов надання охоронних послуг, правил у сфері виробництва і ремонту вогнепальної зброї та боєприпасів, холодної та пневматичної зброї, функціонування об’єктів, де вони використовуються, контроль у сфері обороту наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, а також деякі інші сфери.

При отриманні відомостей про скоєння господарських, посадових та інших злочинів у сфері економіки або підготовку до їх скоєння ДСБЕЗ, як сказано у листі МВС, зобов’язана здійснити перевірку такої інформації у порядку та на підставі вищезазначених нормативно-правових актів.

Якщо суб’єкт господарювання вважає, що певні дії працівників міліції є незаконними, такі дії можуть бути оскаржені в органи внутрішніх справ, до суду або прокурора — резюмує МВС.

Дмитро Гарний

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024166
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 523
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9626
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460