• Посилання скопійовано

За Законом №2181 підтвердженням надсилання рішення органу ДПС був факт його передання на пошту

ДПС у Львівській області на своєму сайті http://www.sta.lviv.ua/ повідомляє про судову практику за участю органів ДПС: спір стосується порушення вимог пп. 5.2.2 ст. 5 Закону №2181 — визнання бездіяльності податкового органу щодо ненадсилання (невручення) рішення за результатами розгляду скарги на податкове повідомлення-рішення. Рішення прийнято на користь податкового органу.

Так, за даними ДПС у Львівській області, ВАСУ, розглянувши касаційну скаргу платника податку, у своєму рішенні зазначив: «...Судами на підставі досліджених доказів (конверта та листа відділення поштового зв’язку від 27.12.2005 р.) достовірно встановлено факт надіслання (вручення) рішення про результати розгляду скарги, що виключає підстави для задоволення позову про визнання бездіяльності податкового органу щодо ненадсилання (невручення) такого рішення. Сам по собі факт надсилання рішення про результат розгляду скарги на адресу платника податків без повідомлення про вручення, на чому наголошує позивач, не є підставою для висновку про ненадсилання такого рішення контролюючим органом і не може бути підставою для задоволення позову, предметом якого є вимоги про визнання бездіяльності податкового органу щодо ненадсилання (невручення) рішення...».

Слід звернути увагу на те, що такий підхід до тлумачення поняття «надсилання (вручення)» в судах спостерігається й сьогодні. Хоча, з огляду на положення ПКУ, зокрема, п. 58.3, до поняття «надсилання (вручення)» значно ближче поняття вручення, тобто дія, яка полягає у переданні відповідного рішення посадовій особі під розписку або надісланні листом з повідомленням про вручення.

Тож на сьогодні ПКУ термін «надсилання (вручення)», на нашу думку, прив’язав саме до факту отримання платником податку кореспонденції, ніж до факту надсилання його податковим органом.

До речі, на такий висновок наштовхують і приписи останнього абзацу п. 58.3 ПКУ: «У разі якщо вручити податкове повідомлення-рішення неможливо через помилку, допущену контролюючим органом, податкове повідомлення-рішення вважається таким, що не вручено платнику податків».

 

Автор: Канарьова Наталія

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024140
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 373
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 6166
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459