«Електронна перевірка» - це документальна невиїзна позапланова перевірка, що проводиться на підставі заяви, поданої платником податків з незначним ступенем ризику (визначеним відповідно до п. 77.2 ПКУ), до органу ДПС, у якому він перебуває на податковому обліку. Заява подається за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки.
Згідно з підрозділом 10 розділу XХ “Перехідні положення” ПКУ електронні перевірки запроваджуватимуть поетапно. Їх проводитимуть стосовно платників податків:
— які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності — з 1 січня 2014 р.;
— суб’єктів господарювання мікро-, малого та середнього бізнесу — з 1 січня 2015 р.;
— інших платників податків — з 1 січня 2016 р.
Згідно законодавства, платник податків повинен подати до відомства документи в електронній формі, пов'язані з обчисленням та сплатою податків і зборів, якщо такі створюються в електронній формі та зберігаються на машинних носіях інформації. При цьому слід дотримуватися умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб.
За результатами перевірки складається довідка за підписом податківців, які її проводили. Документ вручають платнику податків для ознайомлення та підписання протягом п'яти робочих днів з дня вручення.
У разі незгоди з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в довідці, платник податків має право подати свої заперечення разом з підписаним примірником довідки.
Заперечення розглядаються протягом п'яти робочих днів з дня їх отримання.
Також у п. 50.3 ПКУ з’явилася додаткова підстава для проведення позапланової перевірки — неподання уточнюючого розрахунку протягом 20 робочих днів після дати складання довідки про проведення електронної перевірки (у разі встановлення порушень податкового законодавства).