• Посилання скопійовано

Чи передає банк в податкову інформацію про надходження грошей на карткові рахунки приватних осіб?

Зараз контролюючі органи мають таке право відповідно до Закону про банки і банківську діяльність і лише при наявності рішення суду. Але вже існують ініціативи про так звану "лібералізацію" банківської таємниці, в межах якої в майбутньому доступ податкових органів до відповідної інформації можуть спростити.

Відповідно до пп. 20.1.5. статті 20 ПКУ контролюючі органи (мова йде про податкові органи) наділені правом отримувати безоплатно від платників податків, а також від установ Нацбанку, банків та інших фінансових установ, зокрема, довідки та/або копії документів про наявність банківських рахунків, а на підставі рішення суду (!!!) - інформацію про обсяг та обіг коштів на рахунках. Такий порядок отримання доступу до інформації про рух коштів на рахунках пов'язаний з тим, що ця інформація є банківською таємницею (ст. 60 Закону «Про банки і банківську діяльність»).

Таким чином, податкова інспекція може отримати від банку інформацію про надходження коштів на рахунок фізичної особи, про перерахування коштів з рахунку і про залишки грошей на такому рахунку тільки при наявності відповідного рішення суду. Таке рішення може бути отримане, наприклад, під час перевірки фізичної особи як платника податків або якщо у такої особи утворився податковий борг.

Банки не зацікавлені в розкритті інформації про розрахунки суб'єктів господарювання і приватних осіб, адже умовна анонімність і банківська таємниця сприяють довірі між банками і їх клієнтами. Проте, вже існують ініціативи про так звану лібералізацію банківської таємниці, в рамках якої в майбутньому можуть спростити доступ податкових органів до відповідної інформації (наприклад, шляхом отримання погодження Національного банку України). На нашу думку, це буде можливим, якщо в державі змінитися податкова політика, будуть введені непрямі методи визначення податкових зобов'язань фізичних осіб і посилиться контроль податковий дисципліни приватних осіб. Однак на сьогоднішній день основним об'єктом контролю є бізнес, а не громадяни.

Чи можлива лібералізація банківської таємниці в майбутньому і чи буде податкова сліжба відстежувати грошові потоки приватних осіб? Дивіться відеофрагмент семінару наших партнерів з КЦПРБ.  

Джерело: Киевский центр поддержки и развития бизнеса

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024164
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 510
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9306
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024165
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460