• Посилання скопійовано

Запропоновано продовжити мораторій на перевірки до кінця 2020 року

У Верховній Раді зареєстровано проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (щодо подовження терміну дії мораторію)"

Запропоновано продовжити мораторій на перевірки до кінця 2020 року

Причини виникнення такої законодавчої ініціативи

Законопроект №6248 розроблено у зв’язку із важкою ситуацією, що склалася в українській економіці та через необхідність стимулювання розвитку вітчизняного підприємництва, підтримки та захисту бізнесу, створення сприятливого бізнес-клімату. Саме так необхідність його прийняття пояснює автор законопроекту - нардеп Є. Мураєв.

Як зазначено в пояснювальній записці, одним з негативних факторів, що стримують розвиток бізнесу в Україні є надмірний тиск держави в особі контролюючих органів на суб’єктів підприємництва, від якого найбільше потерпають представники малого та середнього бізнесу. Існуюча система державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності неодноразово доводила свою неефективність та неспроможність забезпечити дотримання законності та зменшення числа правопорушень. Крім того,  часті перевірки призводять до значних часових й адміністративних витрат як суб’єктів господарювання, так і органів державного нагляду (контролю), а також підвищених ризиків корупційних правопорушень, пов’язаних із здійсненням заходів державного нагляду (контролю).

Ця проблема давно відома і її навіть неодноразово намагалися вирішити. Так, протягом 2015-2016 років в Україні фактично діяв мораторій на проведення перевірок суб’єктів малого підприємництва із обсягом доходів до 20 млн грн за попередній рік.  Це знизило адміністративний тиск на підприємців та, певним чином, полегшило їм роботу. 

Верховною Радою України 3 листопада 2016 року було прийнято Закон №1728-VIII, яким запроваджено мораторій на проведення заходів  державного  нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності до кінця 2017 року. 

Варто зазначити, що не лише Україна звертається до такого інструменту як мораторій на перевірки бізнесу з метою стимулювання розвитку економіки, сприянню конкуренції, поліпшення бізнес-клімату тощо. Так, наприклад, подібний мораторій у минулому році запроваджувався в Молдові. 

Досвід введення в Україні мораторію на перевірки доводить, що обмеження діяльності контролюючих органів є ефективним механізмом для спрощення адміністрування та зменшення навантаження на бізнес. Поза сумнівом, що виключно заборона проведення перевірок не зможе стабілізувати економіку, однак сприятиме тому, що підприємці прийматимуть рішення про продовження ведення свого бізнесу в Україні.  В той же час, запропонований в Законі період дії мораторію є недостатнім для того, щоб вивести підприємництво з кризи, особливо в умовах, коли національна економіка  знаходиться у стані руйнації. 

Таким чином, існує об’єктивна необхідність продовжити дію особливого порядку проведення перевірок бізнесу до 2020 року, встановивши певні виключення для того, щоб захист бізнесу не призвів до порушення прав споживачів та працівників. 

 

Що пропонується?

Законопроектом №6248 пропонується змінити термін дії мораторію на проведення заходів  державного  нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, встановивши його до 31 грудня 2020 року.

Відповідно до 31 грудня 2020 року встановити запропоновано встановити такі винятки щодо проведення позапланових заходів контролю:

  • за погодженням Державної регуляторної служби,
  • за заявою суб’єкта господарювання,
  • за рішенням суду,
  • у разі настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку, що було пов’язано з діяльністю суб’єкта господарювання.

Також запропоновано подовжити дію Закону №1728-VIII  до 31 грудня 2020 року. 

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: Верховна Рада України

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024166
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 530
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9936
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460