• Посилання скопійовано

Планові перевірки ліцензійних сфер діяльності будуть проводитися по-новому

31 жовтня Уряд затвердив нові критерії визначення ступеня ризиків для проведення перевірок ліцензійних сфер діяльностей

Планові перевірки ліцензійних сфер діяльності будуть проводитися по-новому

31 жовтня Уряд під час сьомого засідання так званого «дерегуляційного Кабміну», затвердив нові критерії визначення ступеню ризиків для проведення перевірок державними органами контролю.

«Ми не хочемо, щоб перевіряючі органи постійно втручалися в діяльність підприємств, нишпорили по кутках, вимагали хабарі за неіснуючі порушення. Ми хочемо, щоб перевіряльники ефективно запобігали трагедіям, які є результатом недбалості. Тому ми перейшли до визначення ризиковості бізнесу. Якщо у бізнесу низький ступінь ризику – перевіряльник приходить до нього раз на 5 років. Якщо високий – не частіше одного разу на два роки», - у своєму виступі в рамках засідання Уряду зазначив Перший віце-прем’єр-міністр - Міністр економічного розвитку і торгівлі України Степан Кубів.

Основні проблеми здійснення державних перевірок сьогодні - неефективний розподіл зусиль та ресурсів контролюючих органів, надлишковий тиск на бізнес, що вкрай негативно впливає на бізнес-клімат в країні, а також недостатня робота із окремими ризиками, неусунення яких потенційно може нести загрозу життю і здоров’ю як працівників підприємств та установ, так і споживачів їхніх продукції чи послуг.

Перший заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов, презентуючи зміни в критеріях встановлення ризиків при здійсненні перевірок, відзначив:

«Бізнес-клімат - це якість правил і критеріїв регулювання, а також хто і як перевіряє відповідність цих критеріїв. Ризик-орієнтований підхід передбачає здійснення перевірок реальних ризиків діяльності бізнесу, визначених за чіткими правилами і критеріями, зі встановленням видів бізнесу, які є більш ризиковими і які є менш ризиковими. Ми акцентуємо увагу перевіряючих саме на тих об’єктах, діяльність яких несе найбільші ризики. Сьогодні вже функціонує в пілотному режимі Інспекційний портал, який встиг зарекомендувати себе як потужне джерело відкритих даних щодо вже проведених перевірок і виявлених ними порушень, а також запланованих перевірок. 73% перевірок знаходять сьогодні порушення і цей тренд є позитивним, оскільки ще недавно за багатьма напрямками порушення фіксувались у 99% випадків».

Запропонований Мінекономрозвитку ризик-орієнтований підхід до здійснення перевірок дозволяє:

  • встановити чіткі вимоги для визначення ступеня ризику від провадження такої діяльності;
  • більш деталізовано та системно підійти до оцінки діяльності суб’єктів господарювання;
  • забезпечити оптимальний перерозподіл уваги органів державного нагляду (контролю) з менш ризикових суб’єктів господарювання на більш ризикові;
  • сприяти удосконаленню та спрощенню системи державного нагляду, підвищенню об’єктивності, прозорості та неупередженості здійснення заходів державного нагляду (контролю).

Такий підхід також передбачає розширення переліку або ж навпаки скасування критеріїв визначення ризику для окремих сфер діяльності.

Нові критерії визначення ступенів ризику впроваджуються для таких сфер: освітня діяльність, що підлягає ліцензуванню, електронні довірчі послуги, криптографічний захист та технічний запис інформації, ядерна та радіаційна небезпека, містобудівна діяльність, будівництво об’єктів середнього та високого класу наслідків, промисловий вилов водних біоресурсів, оцінка відповідності вимогам технічних регламентів, використання об’єктів права інтелектуальної власності, вивчення та використання надр. Ознайомитися з текстами цих постанов можна тут.

Більш детально про нові критерії визначення ступеню ризиків ви можете ознайомитись в презентації>>

Акти розроблено за підтримки Офісу ефективного регулювання (BRDO).

Очікуваним результатом впровадження таких змін стане перерозподіл зусиль контролюючих органів і більш ефективне використання ними своїх ресурсів, зниження тиску на бізнес, а також зменшення ризиків для населення та споживачів товарів та послуг.

Джерело: Урядовий портал

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024140
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 369
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 6146
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459