Головна Усі новини Право і відповідальність Контролюючі органи і перевірки

Немає уніфікованої форми акту перевірки – перевіряючих можна не допускати! Але ДФС, як завжди, виняток

ДРС висловила свою позицію щодо можливості проведення перевірок контролюючими органами без затвердження нових критеріїв щодо класифікації тих, кого перевіряють, та уніфікованої форми акту перевірки

ДРС у своєму роз’ясненні наголосила, що згідно з положеннями ч. 15 ст. 4 Закону №877 посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов’язані використовувати виключно уніфіковані форми актів.

До того ж ст. 10 Закону №877 серед іншого, надано право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення державного нагляду (контролю), якщо:

  • державний нагляд (контроль) здійснюється з порушенням передбачених законом вимог щодо періодичності проведення таких заходів;
  • органом державного нагляду (контролю) не була затверджена та оприлюднена на власному офіційному веб-сайті уніфікована форма акта, в якій передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику.

Йдеться про ступень ризику (високий, середній чи низький), за якими кожен контролюючий орган має розподіляти суб’єктів, яких він перевірятиме. Звісно, що періодичність та щільність перевірок таких суб’єктів напряму залежатиме від їх категорії за ступенем ризику. А щоб визначити таку категорію, потрібні затверджені контролерами критерії. 

Наразі вже діє методика розроблення критеріїв та методика розроблення уніфікованих форм актів, які затверджені постановою КМУ від 10.05.2018 р. №342. Вони почали діяти з 1 вересня 2018 року. Тож саме з цієї дати:

1. Всі критерії та уніфіковані форми актів, розроблені органами державного нагляду (контролю) на підставі «старих» методик є нечинними.

2. Органи державного нагляду, які не затвердили та не оприлюднили у встановленому Законом про нагляд (контроль) уніфіковані форми актів, що відповідають новій Методиці, втратили можливість проведення перевірок.

 

Зверніть увагу!

Ще у травні 2018 року ДРС публікувала перелік органів, які не перезатвердили свої критерії та форми актів. Про це тут

А 18 грудня 2018 року ДРС у своєму листі №12280/0/20-18 навела перелік контролюючих органів, які вже змінили свої критерії для перевірок та форми актів, а також тих, хто ще так й не зробив цього. З ним можна ознайомитися тут

 

Що це означає для тих, кого перевірятимуть?

Якщо у контролюючого органу не має затверджених критеріїв для проведення планових перевірок, то у такому випадку суб’єкти господарювання вважаються з незначним ступенем ризику.

Відповідно перевірки в них проводяться один раз на п’ять років.

Це встановлено ч. 3 ст. 22 Закону №877. Тобто, навіть якщо певний контролюючий орган вже встиг затвердити нову уніфіковану форму акту, але не має нових критеріїв розподілу за ступенями ризику, контролюючий орган має право проводити планові перевірки лише раз на 5 років. 

А от якщо навпаки, оновлені критерії затверджені, але форму акту не перезатвердили, то до перевірки контролюючий орган можна не допускати.

 

Чи стосується це податкових перевірок?

Ні. Окремо ДРС вказала, що виключенням із зазначених вище правил стануть податківці, оскільки порядок проведення перевірок ДФС та форма акта встановлені відповідно до ПКУ. Тобто податківці мають право проводити свої перевірки за старими критеріями та формою акту.

***

Читайте також:

Автор:
Русанова Ганна
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Право і відповідальність / Контролюючі органи і перевірки
Теги:
Перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?